Ingezonden persbericht

Unisys introduceert ROI-tool voor nieuwe spraakdiensten Simulatietool biedt inzicht in kosten en opbrengsten van voice portal- en spraakoplossingen

Schiphol-Rijk, 7 november 2002 - Unisys heeft een nieuwe planningtool ontwikkeld voor Network Service Providers (NSP's). Met deze tool kunnen de kosten en opbrengsten van nieuwe spraakdiensten, zoals spraak-portals en -oplossingen, nauwkeurig worden berekend.

Steeds meer communicatiebedrijven moeten hun investeringen verantwoorden. Ze moeten kunnen aantonen dat met de introductie van nieuwe diensten snel financieel rendement behaald kan worden. Spraakoplossingen, zoals spraakgestuurd kiezen en via spraak te bedienen webbrowsers, kunnen de gemiddelde omzet per gebruiker sterk vergroten doordat meer abonnementen kunnen worden verkocht en het netwerkgebruik toeneemt.

"Onze belangrijkste doelstelling is om oplossingen te leveren, waarmee onze klanten direct hun omzet kunnen verhogen", zegt Cees van Yperen, Director Communications bij Unisys Nederland. "Spraaktechnologie biedt NSP's verschillende mogelijkheden voor het vergroten van de omzet en de winstgevendheid. Deze tool ondersteunt onze klanten bij het benutten van die mogelijkheden."

De ROI-tool voor spraakdiensten wordt ingezet om vast te stellen welke kosten de introductie van nieuwe spraakdiensten met zich meebrengen en welke potentiële omzet mogelijk is. De tool is ontwikkeld op basis van honderden mogelijke configuraties voor diverse spraakdiensten. Gebruikers van de tool kunnen hun eigen parameters toevoegen of gebruikmaken van die van Unisys. Deze zijn gebaseerd op de vraag van eindgebruikers, prijsstelling en servicegebruik.

Door klantveronderstellingen en prijsstelling te combineren met de prijsstelling van Unisys voor hardware, software en services, beschikken telecommunicatieklanten over een nauwkeurige indicatie van de winstgevendheid van nieuwe diensten. Daarnaast wordt vastgesteld of het aanbieden van spraakdiensten aan abonnees financiële voordelen biedt. De combinatie van omzet, directe kosten, uitgaven en afschrijvingen genereert een financiële voorspelling voor een periode van vijf jaar.

De eerste versie van de ROI-tool biedt modelleringsmogelijkheden voor spraakgestuurd kiezen, call center auto-attendant, navigeren tussen voicemail-berichten met behulp van de stem en toegang tot webcontent via spraak. Toekomstige versies van de tool zullen ook andere onderzoeksmogelijkheden bieden. De tool omvat verder ook details zoals geografische gebieden en statistieken, waaronder aantal telefoongesprekken per dag en benodigde poorten. Diverse Unisys-teams hebben deze oplossing gezamenlijk ontwikkeld, waarmee de full-service-aanpak van Unisys wordt benadrukt.

Unisys
Unisys is wereldwijd actief in diensten en oplossingen op het gebied van informatietechnologie. Ruim 37.000 medewerkers in meer dan 100 landen helpen klanten bij het inspelen op marktkansen en het succesvol opereren in de wereldwijde economie. Het bedrijf biedt een breed portfolio van zakelijke oplossingen, dat gesteund wordt door expertise in consulting, systeemintegratie, outsourcing, network services en beveiliging. Het portfolio wordt gecompleteerd door hoogwaardige servertechnologie en gerelateerde oplossingen. Unisys is actief in verschillende verticale markten, waaronder financiële dienstverlening, transport, telecommunicatie, media, industrie en publieke sector. Het hoofdkantoor van Unisys is gevestigd in Blue Bell, Pennsylvania. Meer informatie is beschikbaar op www.unisys.com.