heliview
Business-to-business information
A NEED TO KNOW
COMPANY(TM)
Internetters ontevreden over helpdesk van provider
Nederlandse gezinnen met een Internetverbinding zijn redelijk tevreden
met hun Internetprovider. Dit blijkt uit een recente meting van de ICT
Monitor van het Bredase marktonderzoeksbureau Heliview
Marketingservice. Het onderzoek heeft plaatsgevonden onder 1.507
huishoudens in Nederland.
Particuliere Internetters geven hun provider het rapportcijfer 7,2. De
hoogste score krijgen de betrouwbaarheid van de verbinding (7,3) en de
diensten die de provider aanbiedt (7,2).
Veel minder te spreken zijn ze echter over het functioneren van de
helpdesk. De bereikbaarheid van de helpdesk en de snelheid waarmee
deze reageert zijn volgens de Internetters maar net voldoende; beide
aspecten krijgen een 6,5.
Op dit moment heeft ongeveer 55% van de Nederlandse huishoudens een
PC. Pakweg 83% daarvan heeft een Internetverbinding. Op het
smalbandsegment heeft HetNet (van KNP) met een kwart aandeel een
dominante positie. Binnen het breedbandsegment is Chello marktleider
met een aandeel van circa 23%.
Wat betreft de algemene tevredenheid ten aanzien van de verschillende
providers, scoren @Home en Tiscali het beste (beide: 7,5). Over het
algemeen zijn de klanten van Chello en CompuServe het minst tevreden
(beide: 6,6). Marktleider KPN krijgt voor HetNet een 6,9 en voor
Planet Internet een 7,3 van zijn klanten.
Over Heliview
Heliview Marketingservice bv is een full-service marketingorganisatie,
gespecialiseerd in de business-to-business-markt op het gebied van
o.a. HRM, ICT, financiële dienstverlening en kantoorbenodigdheden.
Voor meer informatie over dit persbericht, Heliview onze producten
kunt u contact opnemen met dhr. Thanassis Vassiliadis, tel.: 076-548
40 00. Ons e-mailadres is: info@heliview.nl