---
KANA's eCRM-oplossingen ondersteunen toegenomen activiteit bij detailhandelaars tijdens de vakantieperiode
---

Hoofddorp, 11/11/2002

Detailhandelaars kunnen dankzij KANA bedrijven het hoofd moeten bieden aan de vakantiedrukte. KANA (NASDAQ: KANA), leverancier van klantgerichte eCRM-oplossingen, maakt dit mogelijk door zijn gemakkelijk te gebruiken toepassingen. Bedrijven zoals Staples, drugstore.com, inc. en 1-800-FLOWERS.COM hebben alle lof voor KANA omdat ze er dankzij zijn oplossingen in slagen een hoog klantserviceniveau te kunnen bieden zelfs als klantenaanvragen snel stijgen.

Voor detailhandelaars is de vakantieperiode de drukste tijd van het jaar. Ze betekend een grote kans om inkomsten te verhogen en een hoog klantenrendement te realiseren. Tegelijkertijd kunnen ze een loyale klantenkring opbouwen door kwalitatief goede en efficiënte dienstverlening. Detailhandelaars die niet over de vereiste technologie beschikken om de forse toename van klantenvragen te verwerken of hun supportpersoneel uit te breiden, dreigen deze unieke verkoopkansen aan zich voorbij te zien gaan. Veel bedrijven doen een beroep op KANA's klantgerichte eCRM-oplossingen omdat supportmedewerkers hiermee snel leren werken. Daarbij komt dat KANA's oplossingen door hun webarchitectuur gemakkelijk schaalbaar zijn.

drugstore.com, inc. gebruikt KANA Response? om zijn uitstekende dienstverlening aan klanten te kunnen waarmaken. Dit bedrijf werd bekroond met de "Five-Star Customer Service Award" van de E-Tailing Group. Dat was deels te danken aan de snelle en geautomatiseerde responsemogelijkheden van KANA's e-mailbeheer-oplossing. Tijdens de piekperiodes beantwoordt de klantendienst van drugstore.com? meer dan 5.000 e-mails per week.

"In onze sector is het ongelooflijk belangrijk ook in de drukke vakantieperiode het hoogste niveau van dienstverlening te kunnen bieden", zegt Ron Kelly, directeur customer care bij drugstore.com, inc. "Het maakt niet uit of onze klanten op onze site op zoek zijn naar cadeautjes voor onder de kerstboom of naar een voorschrift voor medicijnen: wij moeten hun verzoek snel kunnen beantwoorden. KANA's producten zijn gemakkelijk aan te leren en te bedienen, en bovendien uiterst schaalbaar. Hierdoor kunnen wij onze centrale klantendienst moeiteloos uitbreiden zodat we de klanten ongeacht het seizoen altijd goed kunnen bedienen."

Andere bedrijven die op KANA rekenen om het groot aantal klantenvragen tijdens de vakantieperiodes te beheren, zijn Gloss.com, Red Envelope en TaylorMade-adidas Golf.

"Detailhandelaars moeten in staat zijn de mankracht van hun klantendienst en de technologie van hun contactcenter razendsnel uit te breiden om de verhoogde activiteit tijdens bijvoorbeeld de kerstdagen op te vangen", stelt vice-directeur products & marketing Bud Michael bij KANA. "Veel bedrijven versterken hun contactcenter rond deze tijd met extra personeel dat niet getraind is. Precies in die omstandigheden spelen KANA's klantgerichte oplossingen een cruciale rol, omdat die medewerkers ze moeiteloos onder de knie te krijgen zodat het bedrijf zijn buitengewone dienstverlening aan klanten tegen lage kosten kan blijven voortzetten."
---
END

---
Over KANA
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
eCRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's eCRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelst groeiende eCRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)23 549 90 17, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: : +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com Ref.:KANA0090-F2102