Nieuw: Persoonlijk Optimalisatie Plan (pop)
11-11-2002
Nationale-Nederlanden introduceert Worksite Marketing bij Fuji
Onder de naam POP introduceert Nationale-Nederlanden Worksite
Marketing bij Fuji in Tilburg. Met POP krijgen de medewerkers van Fuji
inzicht in hun financiële arbeidsvoorwaarden en kunnen zij maatregelen
treffen om deze te optimaliseren of aan te vullen.
Nationale-Nederlanden speelt met POP in op de toenemende behoefte van
werkgevers aan ondersteuning bij het informeren van hun werknemers
over employee benefits. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met Van
Lanschot Assurantiën en Bueger Wiertz & Melis.
Het concept Worksite Services is afkomstig uit de Verenigde Staten.
Nationale-Nederlanden heeft het Amerikaanse concept ontwikkeld voor de
Nederlandse markt. POP biedt de intermediaire markt nieuwe
mogelijkheden om werkgevers en werknemers beter, uitgebreider,
efficiënter en continue te bedienen. Dit wordt gedaan met het
zogenoemde 'click, call en face' systeem.
POP ondersteunt de werkgever bij het informeren van zijn werknemers
over financiële arbeidsvoorwaarden. Zo krijgt iedere medewerker met
POP direct inzicht in wat zijn inkomsten zijn als hij met pensioen
gaat of eerder wil stoppen met werken. Ook de financiële consequenties
van arbeidsongeschiktheid of overlijden worden compleet en
overzichtelijk weergegeven. Met POP krijgt de medewerker een goed
beeld van zijn financiële arbeidsvoorwaarden en van de mogelijkheden
om deze aan te vullen en te optimaliseren.
De medewerkers van Fuji ontvangen begin november een uitnodiging van
hun eigen afdeling Human Resources om een informatiebijeenkomst van
POP bij te wonen. De medewerkers krijgen via internet (click) direct
inzicht in hun persoonlijke situatie, zonder gegevens in te moeten
voeren of moeilijke berekeningen te maken. Zij kunnen hier zien welke
regelingen er voor hen lopen, waar er gaten zijn en welke
mogelijkheden er zijn om die eventueel op te vullen. Bij het
telefonische adviescentrum (call) kan de medewerker terecht met vragen
en om een afspraak te maken met een persoonlijk adviseur. Voor
persoonlijk advies (face) zorgen de adviseurs van het
assurantiekantoor Bueger Wiertz & Melis en van Van Lanschot
Assurantiën.
De betrokken adviseurs van Van Lanschot en Bueger Wiertz & Melis zijn
door Nationale-Nederlanden opgeleid. In een tweedaagse training zijn
de adviseurs wegwijs gemaakt in het POP-concept en ingevoerd in de
financiële arbeidsvoorwaarden van Fuji. Ook zijn zij getraind in het
gebruik van de door Nationale-Nederlanden ontwikkelde analysesoftware.
Met deze software kunnen voorbeeldberekeningen gemaakt worden op basis
van regelingen die bij Fuji gelden en die op iedere werknemer zijn
gepersonaliseerd.
Nationale-Nederlanden ziet het Persoonlijk Optimalisatie Plan als een
belangrijk middel om samen met het intermediair gebruik te maken van
de grote commerciële mogelijkheden die onder andere de pensioenmarkt
biedt. In het komende jaar wil Nationale-Nederlanden met dit concept
haar dienstverlening op het gebied van POP uitbreiden.