Nationale-Nederlanden

Nieuw: Persoonlijk Optimalisatie Plan (pop)
11-11-2002
Nationale-Nederlanden introduceert Worksite Marketing bij Fuji

Onder de naam POP introduceert Nationale-Nederlanden Worksite Marketing bij Fuji in Tilburg. Met POP krijgen de medewerkers van Fuji inzicht in hun financiële arbeidsvoorwaarden en kunnen zij maatregelen treffen om deze te optimaliseren of aan te vullen. Nationale-Nederlanden speelt met POP in op de toenemende behoefte van werkgevers aan ondersteuning bij het informeren van hun werknemers over employee benefits. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met Van Lanschot Assurantiën en Bueger Wiertz & Melis.

Het concept Worksite Services is afkomstig uit de Verenigde Staten. Nationale-Nederlanden heeft het Amerikaanse concept ontwikkeld voor de Nederlandse markt. POP biedt de intermediaire markt nieuwe mogelijkheden om werkgevers en werknemers beter, uitgebreider, efficiënter en continue te bedienen. Dit wordt gedaan met het zogenoemde 'click, call en face' systeem.

POP ondersteunt de werkgever bij het informeren van zijn werknemers over financiële arbeidsvoorwaarden. Zo krijgt iedere medewerker met POP direct inzicht in wat zijn inkomsten zijn als hij met pensioen gaat of eerder wil stoppen met werken. Ook de financiële consequenties van arbeidsongeschiktheid of overlijden worden compleet en overzichtelijk weergegeven. Met POP krijgt de medewerker een goed beeld van zijn financiële arbeidsvoorwaarden en van de mogelijkheden om deze aan te vullen en te optimaliseren.

De medewerkers van Fuji ontvangen begin november een uitnodiging van hun eigen afdeling Human Resources om een informatiebijeenkomst van POP bij te wonen. De medewerkers krijgen via internet (click) direct inzicht in hun persoonlijke situatie, zonder gegevens in te moeten voeren of moeilijke berekeningen te maken. Zij kunnen hier zien welke regelingen er voor hen lopen, waar er gaten zijn en welke mogelijkheden er zijn om die eventueel op te vullen. Bij het telefonische adviescentrum (call) kan de medewerker terecht met vragen en om een afspraak te maken met een persoonlijk adviseur. Voor persoonlijk advies (face) zorgen de adviseurs van het assurantiekantoor Bueger Wiertz & Melis en van Van Lanschot Assurantiën.

De betrokken adviseurs van Van Lanschot en Bueger Wiertz & Melis zijn door Nationale-Nederlanden opgeleid. In een tweedaagse training zijn de adviseurs wegwijs gemaakt in het POP-concept en ingevoerd in de financiële arbeidsvoorwaarden van Fuji. Ook zijn zij getraind in het gebruik van de door Nationale-Nederlanden ontwikkelde analysesoftware. Met deze software kunnen voorbeeldberekeningen gemaakt worden op basis van regelingen die bij Fuji gelden en die op iedere werknemer zijn gepersonaliseerd.

Nationale-Nederlanden ziet het Persoonlijk Optimalisatie Plan als een belangrijk middel om samen met het intermediair gebruik te maken van de grote commerciële mogelijkheden die onder andere de pensioenmarkt biedt. In het komende jaar wil Nationale-Nederlanden met dit concept haar dienstverlening op het gebied van POP uitbreiden.