PERSBERICHT.
Leersum, 12 november 2002.
Prijsvergelijkers duurzame cadeaus populair door feestdagen
De aanstaande feestdagen zorgen voor recordaankopen, zo berichtte een
aantal kranten eerder deze week, maar de consument gaat meer dan ooit
prijsbewust te werk. Dit blijkt uit een tussentijdse
populariteitsonderzoek dat door de Prijsvergelijkingpagina
(http://prijsvergelijking.pagina.nl) is uitgevoerd. Ter voorbereiding op
de gang naar de winkels later in de week is op maandag- en dinsdagavond
een flinke stijging van het bezoek aan de online prijsvergelijkers
waarneembaar.
Op de Prijsvergelijkingpagina (http://prijsvergelijking.pagina.nl) wordt
een overzicht gegeven per productcategorie van sites die vergelijkingen
aanbieden van producten of diensten. Daarbij wordt vergeleken op prijs,
maar veelal ook op andere producteigenschappen, zoals: merk, kwaliteit,
verkrijgbaarheid en de resultaten in consumentenonderzoek. De
Prijsvergelijkingpagina is een dochterpagina van Startpagina
(http://www.startpagina.nl).
In het extra populariteitsonderzoek is bekeken of de feestdagen van
invloed zijn op het bezoek aan de sites op de Prijsvergelijkingpagina.
De veronderstelling was dat duurzame producten zoals beeld- en
geluidsapparatuur aanzienlijk beter bezocht zouden moeten worden. Dat
blijkt inderdaad het geval. Ten opzichte van de maand oktober worden
prijsvergelijkingen van deze producten veel gezocht in de periode van 1
tot en met 11 november: doe het zelf apparatuur, parfum, digitale foto-
en video-apparatuur, computerhardware, home cinema en televisies, en
mobiele telefoons.
Opvallend aan de resultaten van het onderzoek is dat bezoekers van de
Prijsvergelijkingpagina nu ook extra vaak naar de Consumentenpagina
(http://consumenten.pagina.nl) doorklikken om sites te bezoeken die
aanvullende informatie kunnen verschaffen. Op de Consumentenpagina zien
we een aanzienlijke toename van bezoekers aan de sites van de
Consumentenbond (http://www.consumentenbond.nl), Beoordelingen.nl
(http://www.beoordelingen.nl) en de Stichting Zuinigheid met Stijl
(http://www.zuinigst.nl).
EINDE PERSBERICHT.
Noot voor de redacties,
Ingezonden persbericht