Ingezonden persbericht


PERSINFORMATIE

AMR Research adviseert Applix op shortlist te plaatsen

Applix introduceert wereldwijd Nederlandse oplossing voor IT Service Management

Leusden, 13 november 2002 - Applix introduceert wereldwijd de in Nederland ontwikkelde oplossing voor IT Service Management. Dankzij het succes dat Applix BV met Applix ITSM behaalt, is de applicatie nu in een Nederlands-, Engels- en Duitstalige versie verkrijgbaar. De standaardoplossing met talloze mogelijkheden voor aanpassing aan specifieke omstandigheden stelt organisaties in staat de ICT-dienstverlening effectief te managen. Applix ITSM is gebaseerd op de in de Benelux veel gebruikte ITIL-methodiek die uitgaat van procesmatig en gestructureerd werken. De van oorsprong Britse ITIL-methodiek is momenteel internationaal in zwang.

De Amerikaanse onderzoeksinstelling AMR Research is overtuigd van het nut van tools voor service management die gebaseerd zijn op de ITIL-methodiek. Zo stelt Kevin Lucas in The AMR Research Alert 'Applix ITSM Tackles ITIL' van 7 oktober 2002: "Te veel investeringen gaan teniet door ongeschikte supportsystemen. Organisaties die van plan zijn ITIL-processen te implementeren, moeten nagaan of hun huidige tools voldoen. Zo niet, dan moeten deze organisaties zeker overwegen Applix op de shortlist te plaatsen." Met Applix ITSM optimaliseren IT-afdelingen hun dienstverlening door werkstromen te structuren, waardoor medewerkers in de gehele organisatie continu over de benodigde IT-middelen beschikken. Deze registratie- en analysetool speelt een sleutelrol bij het waarborgen en verhogen van de productiviteit van alle medewerkers.

Applix ITSM is opgebouwd uit zeven modules die gefaseerd kunnen worden geïmplementeerd, namelijk Servicedesk, Service Level Management, Configuration Management, Change Management, Problem Management, Action Management en Account Management. De applicatie kent sinds oktober een volwaardig analytisch component, Applix ITSM Analytics. Hiermee nemen organisaties gefundeerde beslissingen over IT beheer met verbetering van de prestaties van de gehele organisatie als resultaat. ITSM Analytics maakt gebruik van de OLAP-technologie en is, net als Applix ITSM, één van de oplossingen op het Applix Integra-platform.

In Nederland maken onder andere Atos Origin Telco Services, Getronics, KPN, Philips Medical Systems, Univé Verzekeringen en een groot aantal politiekorpsen gebruik van Applix ITSM.

AMR Research
AMR Research is een strategisch adviesbureau dat managers essentiële analyses verschaft en advies geeft waarvan direct kan worden geprofiteerd. AMR Research ondersteunt hiermee managers in de aansturing van resources, inschatting en vermindering van risico's en toename van de waarde van de organisatie. AMR Research is opgericht in 1986. Het hoofdkantoor is gevestigd in Boston, Massachusetts. In Londen staat het Europese hoofdkantoor. Meer informatie over AMR Research staat op: www.amrresearch.com.

Applix
Applix is wereldwijd aanbieder van oplossingen voor Interactive planning, Business Intelligence, CRM en Service Management, waarmee ondernemingen informatie snel in kennis kunnen omzetten. Dankzij deze actuele kennis kunnen ondernemingen tijdig activiteiten van de organisatie bijsturen, inspelen op veranderende klantbehoeften en ontwikkelingen in de markt. De oplossingen van Applix leggen informatie van de gehele organisatie vast, waaronder de informatie over financiële activiteiten, interne en externe klanten, partners en toeleveranciers. De oplossingen kenmerken zich door flexibiliteit en schaalbaarheid, waardoor Applix ook unieke en complexe bedrijfsprocessen optimaal kan ondersteunen.

Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft wereldwijd acht vestigingen. Applix B.V., verantwoordelijk voor de Benelux, is in Leusden gevestigd. Applix is via partners vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en Zuid-Afrika. Wereldwijd heeft Applix meer dan 2.600 klanten. Meer informatie over Applix is te vinden op www.applix.nl.