Persberichten - 18/11/2002

Roularta Media Group deelt mee dat het voortbestaan van Kanaal Z/Canal Z is verzekerd en dat beide zenders op volle kracht en voor onbeperkte duur de uitzendingen zullen verder zetten

Roularta Media Group deelt mee dat het voortbestaan van Kanaal Z/Canal Z is verzekerd en dat beide zenders op volle kracht en voor onbeperkte duur de uitzendingen zullen verder zetten. De financiering van Kanaal Z/Canal Z is verzekerd nadat een belangrijk aantal vooraanstaande Belgische ondernemingen zijn ingegaan op het voorstel van RMG om hun visibiliteit in het medialandschap te versterken via sponsoring van de enige financieel-economische televisiezender die ons land rijk is. Als structurele sponsors hebben zich aangeboden : Belgacom en Mercator Group. Daarnaast zijn Euronext en een twintigtal beursgenoteerde Belgische ondernemingen bereid gevonden een budget voor communicatie via Kanaal Z/Canal Z te reserveren : Agfa-Gevaert, Barco, Bekaert, Deceuninck, La Floridienne, Kinepolis, Lotus Bakeries, Omega Pharma, Ontex, Picanol, Punch International, Real Software, Recticel, Resilux, Spector, Solvay, SCF (E5 Mode), UCB. Deze club van beursgenoteerden wordt eerstdaags nog uitgebreid en garandeert de zenders een nieuwe bron van inkomsten. Bovendien hebben tijdens de afgelopen weken ook heel wat bedrijven besloten dat Kanaal Z een uitstekend medium is voor hun reclameboodschappen, wat heeft geleid tot een belangrijke groei in de vooruitzichten van de reclame-inkomsten. Vermits de eerste tekenen van een economisch herstel zich aandienen, mag worden verondersteld dat deze groei alleen maar kan toenemen. Nu al zijn belangrijke akkoorden afgesloten met banken, automerken en technologiebedrijven. RMG zal op deze positieve trend inspelen door zelf de reclamewerving voor beide zenders in handen te nemen via de reclameregie Roularta Media (Algemene Directie : Mieke Verhelst). Het Kanaal Z-team (van Serge Van der Meirsch) zal nauw samenwerken met het team van Philippe Belpaire. De commerciële politiek van de zender is voor de toekomst gebaseerd op goedkopere reclametarieven en op package-deals met multimediamogelijkheden : TV + magazines + internet. Op promotioneel vlak kan op de steun gerekend worden van de magazinedivisie van Roularta. En de synergie zal ook worden nagestreefd op redactioneel vlak. De bladen Knack en Trends, Cash!, Industrie en Bizz en de beide TV-zenders zullen in de toekomst nauwer samenwerken op redactioneel vlak. Een eerste aanzet daartoe is gegeven met het gloednieuwe personal finance-programma Uw Geld dat wordt gemaakt in nauwe samenwerking met Cash!. Het programma behandelt zeer concrete financiële vraagstukken uit de persoonlijke levenssfeer, elke dinsdag na het nieuws. Naast Uw Geld staat al meteen een ander nieuw programma in de startblokken : Bij de Notaris, een rubriek met nuttige adviezen voor het privé- en professioneel leven, elke woensdag, na het journaal. Met Uw Geld en Bij de Notaris wil Kanaal Z zn aanbod van programmas over geldzaken verbreden en naast het beursnieuws ook nuttige tips en advies geven voor iedereen die interesse heeft in geld en zakendoen. De algemene coördinatie van Kanaal Z/Canal Z zal voortaan worden verzorgd door Johan Op de Beeck.

Bron: Roularta Media Group Provider: Euronext Brussels