QUASAR

Belevingsconcept voor begrafenissen gereed

Het laatste moment van je leven. Op dat moment kan iemand nog een onvergetelijke herinnering achterlaten. De grootvader die jazzmuzikant was en liefst een jazzorkest op zijn begrafenis had. De grootmoeder die zo gelukkig is met haar overlijden na de lange lijdensweg die een feestje organiseert in plaats van misplaatste huilpartijen. De man die zijn echtgenote een zonnetje wil nalaten en een compleet Caribisch feestje organiseert. Het bedrijf in verzekeringen die de welgewaardeerde medewerker in zijn eigen auto wil laten wegrijden. Het gevoel van een kind over zijn opa die hij via zijn moeder laat uiten in een complete poppenkastvoorstelling over zijn gevoelens voor opa.

Waarom zou dat niet kunnen?

In navolging van Amerikaanse voorbeelden is Live Expressions, voormalig onderdeel van Joop v.d. Ende Theaterproducties, begonnen met belevingsconcepten voor begrafenissen. Er zijn al gesprekken met verzekeringsmaatschappijen en uitvaartondernemers die de eerste pilots zullen gaan doen. Over het aspect beleving valt veel te zeggen. Het wordt door Joseph Pine in zijn boek The Experience Economy de nieuwste economische golf genoemd. Helaas is Nederland voorlopig nog te klein voor grootschalige belevenissen en de bevolking nog niet zover ontwikkelt als in Amerika. De verwachting is dat ook Nederland in de komende jaren zal volgen.

Er zullen veel belevenisconcepten worden bedacht in de komende periode. Uiteindelijk is verwachting dat de beunhazen het publieke enthousiasme zullen scoren met verhalen over belevenissen, terwijl op de achtergrond de ware beleving wordt uitgevoerd door specialisten.

Live Expressions onderscheidt zich inmiddels als enige met ervaringen op het gebied van belevingseconomische concepten. De begrafenisbranche is een nieuwe loot aan de stam.

Informatie bij Live Expressions, Petra Rooker: 020 6846855

Live Expressions is een nieuwe formule voor live communicatie van bedrijven in een wereld waar on line communicatie steeds belangrijker wordt. Live Expressions ontwikkeld strategische marketingconcepten en zet die om in een succesvolle emotionele afspiegeling van theorie naar praktijk. Met deze methode worden mensen .meegenomen. in gevoelens en bedoelingen waardoor bedrijven zichzelf beter verkopen. Joseph Pine vergelijkt een onderneming met een theater en de bedrijfsvoering met een theaterproductie. Live Expressions begeleidt de directie als regisseurs van een stuk dat door de medewerkers, acteurs moet worden opgevoerd op een podium waarvoor een bepaald soort publiek wordt verwacht. De verwachtingen van het publiek worden ingelost zodra de strategie en de emotie en het menselijke gevoel daarbij optimaal op elkaar zijn afgestemd

19 nov 02 09:28