Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

FX.nl viert vijfjarig bestaan met nieuwe site

Amsterdam, 19 november 2002. Deze maand viert FX.nl (http://www.fx.nl) haar vijfjarig bestaan met de release van een geheel vernieuwde website. De site heeft een behoorlijke gedaantewisseling ondergaan. Jean-Paul Venmans, directeur van FX.nl: "De vormgeving was aan een flinke opfrisbeurt toe en is daarom grondig onder handen genomen. Maar de veranderingen in de navigatie zijn eigenlijk veel belangrijker. Door de vernieuwde menustructuur is het aantal stappen om op de juiste informatiepagina te komen enorm ingekort. Als bezoeker wil je immers de gewenste informatie zonder omwegen op je scherm hebben."

Het informatieniveau van de website is enorm uitgediept. Venmans: "De site bevat informatie pagina's van ruim 120 producten. Van autoverzekering tot persoonlijke lening, van spaarhypotheek tot pensioenplan, van aandelenfonds tot internetsparen. Iedere productpagina is haast een site op zich en bevat een algemene toelichting, links naar de pagina's van banken en verzekeraars en een landelijke database met adviseurs. Daarnaast kunnen bezoekers per product informatie aanvragen, achtergrondinformatie raadplegen en berekeningen maken."

De financiële portal FX.nl heeft zich van webwijzer doorontwikkeld tot online magazine over bank- en verzekeringszaken, aldus Venmans. "Op de homepage worden de laatste berichten gepubliceerd. Deze informatie wordt doorgeplaatst op relevante productpagina's en blijft via het archief toegankelijk. Inmiddels bevat onze database honderden berichten met interessante achtergrondinformatie."

Waarom FX.nl?

Vrijwel iedere consument met een internetaansluiting (bron: Insites - FX.nl) oriënteert zich via internet naar bank- en verzekeringsproducten. Internet bevat immers een schat aan informatie en de meeste financiële instellingen en verzekeraars beschikken over een uitgebreide consumentensite. Het vinden van informatie op internet is desondanks een tijdrovende bezigheid. Zeker om het productenaanbod van een brede selectie financiële instellingen te kunnen raadplegen en om bij meerdere partijen aanvullende informatie aan te vragen. Het aanbod is verspreid over talloze websites van banken, verzekeraars, vermogensbeheerders en tussenpersonen.

FX.nl is erop gericht om het sterk versnipperde aanbod van bank- en verzekeringsproducten op internet te bundelen, te rubriceren en praktisch toegankelijk te maken. Hierdoor moet voor internetgebruikers een brede oriëntatie gemakkelijk, plezierig en snel kunnen verlopen en wordt de commerciële trefkans voor banken en verzekeraars aanzienlijk verhoogd.

Over FX.nl

De website werd in 1997 door communicatie adviesbureau Venmans Consult gestart als proeftuin voor online marketing van bank- en verzekeringsproducten. In 2000 werd FX.nl verzelfstandigd. Nog datzelfde jaar werd het break-even-point bereikt, om sindsdien ieder jaar winstgevend af te sluiten. Inmiddels is FX.nl met bijna 300.000 bezoeken per maand uitgegroeid tot de grootste onafhankelijke personal finance site van Nederland. FX.nl bemiddelt niet in financiële producten en is evenmin actief als adviseur. Het ontbreken van provisiebelang waarborgt de onafhankelijke positie.