HALLMARK
Speciale Wereld Kinderdag Kaarten
Wereld Kinderdag, ideaal moment om ziek kind te verrassen met kaart
Van 1 tot en met 19 november zijn er bij 1300 kantoorboekhandels in
Nederland Wereld Kinderdagkaarten te koop. Deze kaarten heeft Hallmark
speciaal voor deze gelegenheid gemaakt. Het is de bedoeling dat alle
zieke kinderen in Nederland op 20 november, Wereld Kinderdag, zo'n
kaart ontvangen. Een set van vijf kaarten kost 4,99 euro waarvan 1,00
euro direct ten goede komt aan de bouw van Ronald McDonald Huizen in
Nederland en het eerste Ronald McDonald Huis in Roemenië.
In Nederland zijn - zonder dat men zich hiervan bewust is - ontzettend
veel ernstig zieke kinderen. Sommige kinderen liggen maandenlang in
het ziekenhuis, ver weg van huis. Al met al een bijzonder gespannen
periode. Uit onderzoek blijkt dat kinderen, maar ook hun familie veel
belang hechten aan een ontspannen en betrouwbare omgeving, waar het
mogelijk is om elkaar voldoende aandacht en liefde te geven. Bas
Huurman, directeur Hallmark Europa: 'We zijn dan ook trots om een
bijdrage te leveren aan deze groots opgezette Wereld Kinderdag. Vanuit
onze jarenlange ervaring, kunnen we zeggen dat een ogenschijnlijk
klein gebaar als een kaartje, voor ongelooflijk veel plezier zorgt.
Zeker bij kinderen die een vervelende tijd meemaken. Ik hoop dan ook
dat veel mensen rond 20 november een kaartje sturen. En dat al de 65
duizend speciaal voor deze gelegenheid gemaakte kaarten een goede
bestemming krijgen!'
Wereld Kinderdag
Op Wereld Kinderdag staat de hulp aan kinderen die het nodig hebben,
waar dan ook, centraal. De dag is door de Verenigde Naties in het
leven geroepen en wordt jaarlijks gevoerd op 20 november, de dag
waarop de Algemene Vergadering in 1989 het Verdrag inzake de Rechten
van het Kind aannam. McDonald's en het Ronald McDonald Kinderfonds
hebben dit jaar voor het eerst het initiatief genomen om Wereld
Kinderdag grootscheeps onder de aandacht te brengen.
Over Hallmark
Hallmark is de grootste leverancier van wenskaarten in Nederland en
marktleider in de Benelux. Jaarlijks vinden tientallen miljoenen
wenskaarten van Hallmark hun weg naar de consument. Met een
assortiment van meer dan 5000 verschillende producten onderscheidt
Hallmark zich van de overige aanbieders op deze markt. Door middel van
wenskaarten - al dan niet digitaal - wil Hallmark een bijdrage leveren
aan het bevorderen van de communicatie tussen mensen, en het tonen van
gevoelens zoals liefde en vriendschap. Hallmark Nederland is onderdeel
van het Amerikaanse Hallmark-concern.
///
Noot voor de redactie,