HALLMARK

Speciale Wereld Kinderdag Kaarten

Wereld Kinderdag, ideaal moment om ziek kind te verrassen met kaart

Van 1 tot en met 19 november zijn er bij 1300 kantoorboekhandels in Nederland Wereld Kinderdagkaarten te koop. Deze kaarten heeft Hallmark speciaal voor deze gelegenheid gemaakt. Het is de bedoeling dat alle zieke kinderen in Nederland op 20 november, Wereld Kinderdag, zo'n kaart ontvangen. Een set van vijf kaarten kost 4,99 euro waarvan 1,00 euro direct ten goede komt aan de bouw van Ronald McDonald Huizen in Nederland en het eerste Ronald McDonald Huis in Roemenië. In Nederland zijn - zonder dat men zich hiervan bewust is - ontzettend veel ernstig zieke kinderen. Sommige kinderen liggen maandenlang in het ziekenhuis, ver weg van huis. Al met al een bijzonder gespannen periode. Uit onderzoek blijkt dat kinderen, maar ook hun familie veel belang hechten aan een ontspannen en betrouwbare omgeving, waar het mogelijk is om elkaar voldoende aandacht en liefde te geven. Bas Huurman, directeur Hallmark Europa: 'We zijn dan ook trots om een bijdrage te leveren aan deze groots opgezette Wereld Kinderdag. Vanuit onze jarenlange ervaring, kunnen we zeggen dat een ogenschijnlijk klein gebaar als een kaartje, voor ongelooflijk veel plezier zorgt. Zeker bij kinderen die een vervelende tijd meemaken. Ik hoop dan ook dat veel mensen rond 20 november een kaartje sturen. En dat al de 65 duizend speciaal voor deze gelegenheid gemaakte kaarten een goede bestemming krijgen!'

Wereld Kinderdag
Op Wereld Kinderdag staat de hulp aan kinderen die het nodig hebben, waar dan ook, centraal. De dag is door de Verenigde Naties in het leven geroepen en wordt jaarlijks gevoerd op 20 november, de dag waarop de Algemene Vergadering in 1989 het Verdrag inzake de Rechten van het Kind aannam. McDonald's en het Ronald McDonald Kinderfonds hebben dit jaar voor het eerst het initiatief genomen om Wereld Kinderdag grootscheeps onder de aandacht te brengen.

Over Hallmark
Hallmark is de grootste leverancier van wenskaarten in Nederland en marktleider in de Benelux. Jaarlijks vinden tientallen miljoenen wenskaarten van Hallmark hun weg naar de consument. Met een assortiment van meer dan 5000 verschillende producten onderscheidt Hallmark zich van de overige aanbieders op deze markt. Door middel van wenskaarten - al dan niet digitaal - wil Hallmark een bijdrage leveren aan het bevorderen van de communicatie tussen mensen, en het tonen van gevoelens zoals liefde en vriendschap. Hallmark Nederland is onderdeel van het Amerikaanse Hallmark-concern.

///

Noot voor de redactie,