Hilversum, 20 november 2002
NOB verkoopt Ampco/Flashlight en Media Service Point
NOB Holding heeft deze week twee bedrijven verkocht. Het betreft
Ampco/Flashlight en Media Service Point. De verkoop past in de strategie van
NOB Holding om zich te concentreren op haar kernactiviteiten: het
registreren, nabewerken en uitzenden van geluid en bewegend beeld, zowel
voor het bestaande rtv-proces als voor multimediale toepassingen. In dat
kader verkocht NOB al eerder de belangen in Schoolweb, Gamepoint B.V. en
MagDat B.V. (alle drie gespecialiseerde internetbedrijven), Finance TV, AVP
en een meerderheid in Bright Alley.
Ampco/Flashlight is gekocht door het management. Het bedrijf is eerder dit
jaar ontstaan door een samenvoeging van Flashlight en Ampco. Beide bedrijven
behoren tot de grote spelers in Europa op het gebied van verhuur en verkoop
van licht en geluid. Ampco/Flashlight is vooral actief op het gebied van
theater en tv, (bedrijfs)evenementen, concerten, beurzen en
tentoonstellingen. Het bedrijf heeft ruim 200 medewerkers in dienst.
Media Service Point (het vroegere NOB Technical Support) is verkocht aan BTP (Broadcast Technical Products). NOB Holding behoudt het belang van 50% in BTP. Media Service Point richt zich op eerste en tweede lijn serviceverlening van audiovisuele apparatuur voor bedrijven in de Nederlandse av-sector. Het bedrijf biedt werk aan 40 medewerkers.