167289f.gif

Italiaanse Post gaat gebruikmaken van Ariba Spend Management

Postecom zet Ariba Buyer in voor kostenbesparing en reorganisatie inkoopprocessen

Hoofddorp, 20 november 2002 - De Italiaanse nationale postgroep zet Ariba Buyer in om zo kosten te kunnen besparen. Meer dan 28.000 medewerkers gaan gebruikmaken van de software voor het managen van inkoopaanvragen en online inkoopmogelijkheden voor alle gebruikers en producten. Het contract hiervoor is afgesloten door Postecom, de internet en intranet service-organisatie van de Italiaanse nationale postgroep. Ariba Buyer is onderdeel van Ariba Enterprise Spend Management.

Postecom wil tevens ASP-diensten gaan ontwikkelen gebaseerd op Ariba Spend Management. Het bedrijf wil zo andere Italiaanse bedrijven meetrekken in de kostenbesparingen die met Ariba Spend Management kunnen worden behaald. Postecom heeft tevens recent Ariba Contracts in gebruik genomen om de Ariba Buyer oplossing aan te vullen. Ariba Contracts stelt automatisch een contract op van een compleet sourcing event en bewaart contractvoorwaarden centraal zodat deze voor iedereen inzichtelijk zijn. Daarnaast assisteert de software bij het vernieuwen, het verlengen en het naleven van contracten, alsmede bij de overeenstemming in prijsafspraken.

Over Ariba
Ariba, Inc. is de belangrijkste leverancier op het gebied van toepassingen voor Enterprise Spend Management (ESM). Ariba ondersteunt bedrijven die spend management willen ontwikkelen en benutten als kerncompetentie gericht op het significant verbeteren van bottom-line resultaten. Ariba spend management software en services stellen bedrijven in staat om hun organisaties en processen zodanig in te richten dat de totale uitgavencyclus centraal wordt gesteld met als doelstelling het realiseren van efficiency-verbeteringen en structurele besparingen.

Ingezonden persbericht