WGCC

BSC lid WGCC

BSC Customer Care Partner treedt toe tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC)

BSC treedt heden toe tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC). Het hoofdkantoor van BSC is gevestigd te Groningen. Het bedrijf beschikt over 650 werkplekken in 6 vestigingen. Het bedrijf is gespecialiseerd in geïntegreerde customer care dienstverlening voor zowel de business-to-business als de business-to-consumer markt. BSC richt zich op grote en middelgrote organisaties die ondersteuning zoeken bij het leggen, onderhouden en managen van hun niet-fysieke klantencontacten.
Algemeen directeur is Jeroen Dietvorst.

De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde dienstverlening verzorgen. In de komende vijf jaar zal het aantal medewerkers in deze facilitaire callcenters verdubbelen. Het Nederlandse bedrijfsleven - vooral banken en verzekeraars - zal haar callcenter dienstverlening meer en meer extern gaan uitbesteden. Daarnaast zullen steeds meer werkzaamheden rond het klantencontact van organisaties 'geoutsourced' worden. Door deze groei komt een zware verantwoordelijkheid voor werving en opleiding van medewerkers bij de facilitaire bedrijven te liggen.

Doelstelling van de WGCC is de bundeling en behartiging van de belangen van alle professionele callcenters in Nederland. Kwaliteitsbewaking is voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij van eminent belang. Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden als arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en scholing.

Nadere informatie voor de pers

Dian van Leeuwen, secretaris van de WGCC
Telefoon 070-320 67 44 / 06-53 787 589

Herman Nieuwenhuis
Telefoon 06 53 58 60 57

20 nov 02 15:16