WGCC
BSC lid WGCC
BSC Customer Care Partner treedt toe tot de Werkgeversvereniging
Callcenters (WGCC)
BSC treedt heden toe tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC).
Het hoofdkantoor van BSC is gevestigd te Groningen. Het bedrijf
beschikt over 650 werkplekken in 6 vestigingen.
Het bedrijf is gespecialiseerd in geïntegreerde customer care
dienstverlening voor zowel de business-to-business als de
business-to-consumer markt. BSC richt zich op grote en middelgrote
organisaties die ondersteuning zoeken bij het leggen, onderhouden en
managen van hun niet-fysieke klantencontacten.
Algemeen directeur is Jeroen Dietvorst.
De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in
opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde
dienstverlening verzorgen. In de komende vijf jaar zal het aantal
medewerkers in deze facilitaire callcenters verdubbelen. Het
Nederlandse bedrijfsleven - vooral banken en verzekeraars - zal haar
callcenter dienstverlening meer en meer extern gaan uitbesteden.
Daarnaast zullen steeds meer werkzaamheden rond het klantencontact van
organisaties 'geoutsourced' worden. Door deze groei komt een zware
verantwoordelijkheid voor werving en opleiding van medewerkers bij de
facilitaire bedrijven te liggen.
Doelstelling van de WGCC is de bundeling en behartiging van de
belangen van alle professionele callcenters in Nederland.
Kwaliteitsbewaking is voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij
van eminent belang. Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden
als arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en
scholing.
Nadere informatie voor de pers
Dian van Leeuwen, secretaris van de WGCC
Telefoon 070-320 67 44 / 06-53 787 589
Herman Nieuwenhuis
Telefoon 06 53 58 60 57
20 nov 02 15:16