Waardering intermediair voor AXA in IG&H Performancemeting
Leven 2002
20 november 2002
De eerste resultaten zijn bekend gemaakt van het jaarlijkse
Performanceonderzoek onder assurantietussenpersonen uitgevoerd door
IG&H Management Consultants.
De uitkomsten voor wat betreft Leven maken duidelijk dat AXA nu met
een gemiddelde score van 6,8 een marktconforme positie inneemt.
Op de goede weg
"De performance van AXA is met 0,2 punt (van 6,6 naar 6,8) gestegen.
Dat geeft aan dat we op de goede weg zijn met het begin dit jaar
ingezette serviceverbeteringstraject.
Ik ben blij dat uit dit onderzoek blijkt dat onze relaties aan den
lijve beginnen te ondervinden dat de performance van AXA beter wordt",
zegt AXA's voorzitter Jan van den Berg. Op 15 van de 22 onderzochte
gebieden heeft AXA de performance in 2002 verbeterd ten opzichte van
2001.
Van den Berg: "Dat is natuurlijk prachtig, maar laten we niet vergeten
dat we nog veel te doen hebben. AXA zal de processen die leidden tot
de verbeteringen intensief voortzetten."
Verschil
Opvallend is het verschil met de in oktober 2002 gepubliceerde
resultaten van het onderzoek door het NIPO in opdracht van DAK, NVA en
NBVA.
Daarin (deelgebieden Leven Individueel en Leven Collectief) kwam AXA
er veel minder goed van af en waren de scores nog niet marktconform.
Volgens Van den Berg is de waardering van het intermediair waar AXA
een continue relatie mee heeft een "signaal van vertrouwen dat ik
gelukkig terugzie in de resultaten van dit onderzoek en dat ons sterkt
in ons streven naar verdere verbetering van de performance."
Het onderzoek van IG&H neemt meerdere aspecten van service mee. Ik zie
in de resultaten ook een bevestiging van het feit dat het intermediair
steeds meer het nieuwe AXA waarneemt met initiatieven als MyContract,
met het unieke fenomeen dat er rechtstreeks in onze back office
gemuteerd kan worden zonder tussenkomst van handmatig werken.
De service op deze contracten bevindt zich op hoog niveau en wordt
ondersteund door scherpe service level agreements. Deze initiatieven
beginnen nu schaal te krijgen, in MyContract worden nu 30.000
deelnemers in collectiviteiten bediend."