AXA Verzekeringen

Waardering intermediair voor AXA in IG&H Performancemeting Leven 2002
20 november 2002

De eerste resultaten zijn bekend gemaakt van het jaarlijkse Performanceonderzoek onder assurantietussenpersonen uitgevoerd door IG&H Management Consultants.
De uitkomsten voor wat betreft Leven maken duidelijk dat AXA nu met een gemiddelde score van 6,8 een marktconforme positie inneemt.

Op de goede weg
"De performance van AXA is met 0,2 punt (van 6,6 naar 6,8) gestegen. Dat geeft aan dat we op de goede weg zijn met het begin dit jaar ingezette serviceverbeteringstraject.
Ik ben blij dat uit dit onderzoek blijkt dat onze relaties aan den lijve beginnen te ondervinden dat de performance van AXA beter wordt", zegt AXA's voorzitter Jan van den Berg. Op 15 van de 22 onderzochte gebieden heeft AXA de performance in 2002 verbeterd ten opzichte van 2001.
Van den Berg: "Dat is natuurlijk prachtig, maar laten we niet vergeten dat we nog veel te doen hebben. AXA zal de processen die leidden tot de verbeteringen intensief voortzetten."

Verschil
Opvallend is het verschil met de in oktober 2002 gepubliceerde resultaten van het onderzoek door het NIPO in opdracht van DAK, NVA en NBVA.
Daarin (deelgebieden Leven Individueel en Leven Collectief) kwam AXA er veel minder goed van af en waren de scores nog niet marktconform. Volgens Van den Berg is de waardering van het intermediair waar AXA een continue relatie mee heeft een "signaal van vertrouwen dat ik gelukkig terugzie in de resultaten van dit onderzoek en dat ons sterkt in ons streven naar verdere verbetering van de performance." Het onderzoek van IG&H neemt meerdere aspecten van service mee. Ik zie in de resultaten ook een bevestiging van het feit dat het intermediair steeds meer het nieuwe AXA waarneemt met initiatieven als MyContract, met het unieke fenomeen dat er rechtstreeks in onze back office gemuteerd kan worden zonder tussenkomst van handmatig werken. De service op deze contracten bevindt zich op hoog niveau en wordt ondersteund door scherpe service level agreements. Deze initiatieven beginnen nu schaal te krijgen, in MyContract worden nu 30.000 deelnemers in collectiviteiten bediend."