Ingezonden persbericht

Persbericht
21 november 2002

Salesforce.com brengt customer management online
~ geen software meer nodig met nieuwste CRM-aanbod ~

Salesforce.com introduceert vandaag haar op het internet gebaseerde CRM-oplossing in Amsterdam.

De leverancier van online CRM-oplossingen biedt een alternatief voor traditionele bedrijfssoftware, door CRM-, sales- en marketingondersteuning aan te bieden via een Application Service Provider (ASP) model. Met salesforce.com hoeven bedrijven niet langer zelf software te kopen, installeren, onderhouden of updaten, omdat deze dienst wordt aangeboden via het internet.

Quirein te Roller is in de Benelux verantwoordelijk voor het opzetten en uitbouwen van de lokale salesforce.com organisatie. Samenwerking en continue win-win relaties met klanten, staan hoog op de prioriteitenlijst.

Voordat hij bij salesforce.com in dienst trad, heeft Te Roller bij diverse bedrijven ervaring opgedaan. Zo werkte hij onder andere bij Vodafone, waar hij actief was in de business-to-business markt. Daarvoor was Te Roller bij Anker Systems verantwoordelijk voor de verkoop van interactieve multimediazuilen in combinatie met loyaliteitssystemen aan de Benelux retailmarkt. Ook verkocht hij voor het bekende BroadVision e-business softwareoplossingen aan top 100 bedrijven in de Benelux.

Salesforce.com heeft wereldwijd meer dan 5,000 klanten, inclusief Europese bedrijven als Berlitz, Daiwa Securities SMBC Europe, FleetSynergy, Le Méridien Hotel Group, Siemens en Pymarket. Dit jaar kochten meer bedrijven CRM van salesforce.com dan van Siebel, Oracle, SAP en PeopleSoft bij elkaar.

Er is een compleet pakket aan salesforce.com producten die geschikt zijn voor bedrijven van iedere grootte en die ontwikkeld zijn op basis van de wensen van gebruikers: S Professional Edition is één van salesforce.com s belangrijkste producten en is ontwikkeld voor kleine tot middelgrote bedrijven die op zoek zijn naar CRM, maar geen nauwgezette integratie met bestaande applicaties of softwaresystemen vereisen. S Enterprise Edition biedt grotere bedrijven geavanceerde CRM-functionaliteit voor het automatiseren van sales-, service- en marketingprocessen. S Offline Edition stelt gebruikers in staat om hun klantinformatie over te zetten van de op het internet gebaseerde dienst naar de offline desktop briefcase , via dezelfde interface en applicaties. Deze editie is inbegrepen bij de Enterprise Edition en is als upgrade verkrijgbaar voor gebruikers van de Professional Edition. S Team Edition is de meest recente aanvulling op het assortiment. Het is een oplossing die is ontwikkeld voor kleinere bedrijven en biedt ondersteuning aan maximaal vijf gebruikers.

Alle edities hebben de salesforce.com no-frills -interface, zodat gebruikers niet overdonderd worden door een 'application-heavy' front page.

Salesforce.com is opgericht door ex-Oracle senior vice-president Marc Benioff en heeft investeringen ontvangen van Larry Ellison, voorzitter van Oracle, Halsey Minor, voorzitter van CNET, Ted Waitt, CEO van Gateway en Stratton Sclavos en CEO van VeriSign. Deze innovatieve dienst is in 2000 in de Verenigde Staten geïntroduceerd. Begin 2001 begon de Europese uitbreiding in Engeland en Ierland, gevolgd door Duitsland in maart 2002.

"CRM als een online dienst brengt een ommekeer teweeg in de wijze waarop bedrijven relaties met hun klanten ontwikkelen en onderhouden," zei Ariel Luedi, senior vice president EMEA sales. "In het kader van return on investment, kosten, implementatiesnelheid en onderhoud, is er absoluut geen concurrentie. We hebben een krachtige, gebruiksvriendelijke dienst gecreëerd, met alle voordelen van enterprise class software, maar zonder de risico s."

Bedrijven ruilen 'out-of-the-box'-oplossingen, die worden aangeboden door softwaregiganten, in voor het online alternatief. Chuck Phillips van Morgan Stanley zegt dat CRM-softwareleverancier Siebel 30% opeenvolgende en 41% jaarlijkse neergang kent in licentie-inkomsten.*

Een onderzoek uitgevoerd door de Yankee Group onthult dat het kopen en gebruiken van salesforce.com tot 91% goedkoper is dan de total cost of ownership van vergelijkbare softwareapplicaties.

"Salesforce.com s model voor het leveren van CRM als online tool geeft de software-industrie een nieuwe impuls," zei Quirein te Roller, regional manager Benelux van salesforce.com. "Ik kan mijn uitgebreide zakelijke- en IT-kennis inzetten om de uitrol van salesforce.com naar de Benelux-markt tot een succes te maken."


* Siebel continues to slide; downsizing underway 18/7/02
(612 woorden)

Een digitale foto van Quirein te Roller is te verkrijgen bij LEWIS tel.040 235 46 00, kimv@lewispr.com.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com heeft momenteel 5.000 klanten voor haar online CRM-oplossing, waaronder belangrijke internationale spelers als Le Méridien, Autodesk en Daiwa Securities SMBC Europe. Salesforce.com biedt haar CRM-oplossing aan als een online informatietool via een webservices infrastructuur. Vorig jaar heeft salesforce.com meer CRM-klanten aan haar klantenbestand toegevoegd dan Siebel, PeopleSoft, Oracle en SAP bij elkaar.

De salesforce.com productserie - Professional Edition, Enterprise Edition en Offline Edition - geeft bedrijven een volledig overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesk toepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, de Deploy Award van InfoWorld, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year.

Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Salesforce.com's wereldwijde klantenbestand omvat onder andere Dow Jones Newswires, Fujitsu, Le Méridien Hotel Group, Corel Quantum Peripherals en Siemens. Klanten in de Benelux zijn onder andere Sigma Coatings en FleetSynergy

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Kim van Bokhoven bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/yvonnev@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +353 1 272 3517 Fax: +353 1 272 3517
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com