LENTH PUBLISHERS
Heineken wint de Sponsor Ring Grand Prix
Heineken Nederland heeft de Sponsor Ring Grand Prix, de oeuvreprijs
voor sponsoring in Nederland, gewonnen. De prijs werd afgelopen
woensdag in een volgepakte Heineken Experience in Amsterdam door Han
Nieman, voorzitter van de Jury, uitgereikt aan Marc Ruygrok van
Heineken Nederland.
Heineken kreeg de prijs vanwege de jarenlange inzet van sponsoring als
marketingcommunicatie-instrument waarbij vooral de eigen
onderscheidende evenementen en sponsorships, zoals Heineken NightLife,
Holland Heineken House en de Heineken Queensday, in het oog springen.
Naast Heineken was ook ABN AMRO genomineerd voor de Grand Prix.
ABN AMRO was wel de winnaar in de categorie Kunst met de succesvolle
sponsoring van de tentoonstelling Van Gogh/Gauguin in het Van Gogh
Museum, waaruit volgens de jury maximaal rendement is gehaald, onder
meer door de creatieve kruisbestuivingen van de verschillende
sponsorships van de bank.
Behalve de Grand Prix en de Sponsor Ring Kunst reikte de Stichting
Sponsor Ring nog in vier andere categorieën een prijs uit.
In de categorie sport werd de Sponsor Ring 2002 gewonnen door Aegon,
voor haar 25 jarige betrokkenheid met het schaatsen (25 jaar
schaatsfan) en de sponsoring van de KNSB. De jury constateerde met
recht .Aegon is schaatsen..
De Rabobank won de Sponsor Ring Cultuur & Entertainment als first
founder van de Floriade 2002, het meest bezochte evenement van dit
jaar. De bank werd geprezen voor de voortreffelijke wijze waarop men
het evenement in haar hele communicatie wist te verweven.
In de categorie Maatschappij kon de Nederlandse Spoorwegen de Sponsor
Ring mee naar huis nemen als .Tijd voor lezen.-sponsor van de CPNB, de
organisatie voor de Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek,
vanwege de positieve associaties die deze sponsoring de NS heeft
opgeleverd.
Ten slotte was de Sponsor Ring Media voor Praxis en de jarenlange
sponsoring van het RTL4-programma Eigen Huis & Tuin, een sponsoring
die volgens de jury significant heeft bijgedragen aan de autoriteit
van Praxis.
De Sponsor Ring is de vakprijs voor innovatieve, creatieve en
effectieve sponsorprojecten in Nederland. De jury van de Sponsor Ring
bestond dit jaar uit Cora Baas (Mediaedge:cia), Frank van den Wall
Bake (Van den Wall Bake Consult), Ton Rozestraten (IP), Roland van
Kralingen (Positioneringsgroep) en Don Kouwenhoven (Project X). De
jury stond onder voorzitterschap van Han Nieman. Het volledige
juryrapport is te lezen in het december nummer van Sponsor Magazine.
21 nov 02 15:00