Nederlandse Spoorwegen Persbericht
Utrecht, 21 november 2002

NS wint Sponsor Ring

De Nederlandse Spoorwegen hebben gisteravond de Sponsor Ring, de prestigieuze prijs voor sponsorprojecten, gewonnen in de categorie Maatschappij. Zij kreeg deze prijs van de Stichting Sponsor Ring voor haar sponsoring van stichting CPNB, de organisator van bekende activiteiten als de Boekenweek, de Kinderboekenweek, de Maand van het Spannende Boek en de NS Publieksprijs. Deze sponsoring is de basis van de campagne Tijd voor lezen, waarin NS aandacht vraagt voor een positief aspect van het reizen per trein: dit biedt namelijk in tegenstelling tot bijvoorbeeld de auto de mogelijkheid om tijdens het reizen te lezen.

Bert Meerstadt, directeur NS: "We zijn blij dat we deze mooie prijs in de wacht hebben gesleept." De jury koos voor NS omdat de samenwerking tussen NS en CPNB op een sympathieke manier positieve associaties meegeeft aan de trein en aan NS. Het is een natuurlijke fit en biedt ook in de toekomst volop mogelijkheden voor uitbreiding en vernieuwing.

Door deze sponsoring kan NS binnen de campagnes van de CPNB het thema Tijd voor lezen onder de aandacht brengen. Naast de CPNB-activiteiten zet NS zelf activiteiten op in het kader van de sponsoring, zoals bijv. het gratis reizen tijdens de Boekenweek op vertoon van het Boekenweekgeschenk.


* * * * * *

Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met NS Persvoorlichting, 030 235 70 70.