Rabobank Nederland

Rabobank wint 'Sponsor Ring' 2002 met Floriade
Rabobank Nederland, 21/11/2002 05:02 PM

---

In de categorie Cultuur en Entertainment De Rabobank heeft de prestigieuze 'Sponsor Ring' gewonnen voor haar rol als First Founder van de Floriade 2002. Volgens het juryrapport heeft de Rabobank dit grootste publieksevenement van het afgelopen jaar 'op voortreffelijke wijze' in haar marketing communicatiebeleid verweven.

De uitreiking vond op 20 november plaats in de Heineken Experience te Amsterdam. De Sponsor Ring is een jaarlijkse prijs voor de beste sponsorprojecten op initiatief van GVR (Genootschap Voor Reclame) en VEA (Vereniging van communicatie-adviseurs). Eerder won de Rabobank al een Sponsor Ring voor het Rabobank Wielerplan en de Grand Prix voor het gehele sponsorbeleid.

De verwevenheid van de Floriade-sponsoring in de marketingcommunicatie kwam op tal van terreinen tot uitdrukking. Enkele voorbeelden hiervan zijn: seizoenspresentatie Rabobank Wielerploeg op de Floriade, een Michael Boogerd Tulp, congressen en seminars in de Rabobank Conference Hall, Rabobankkantoor 'van de toekomst' in de groene stad en de vele jaarvergaderingen van lokale Rabobanken die op het Floriadeterrein zijn gehouden.

De Rabobank is gezien historie en herkomst een natuurlijke partner voor een evenement ter profilering van de Nederlandse tuinbouwsector. Sponsoring bevestigt het marktleiderschap in deze branche en heeft de bank optimaal gepositioneerd als 'groene' kennisbank. Het Thema van Floriade 2002 'Feel the art of nature' is door de Rabobank uitgewerkt in een scala aan zintuiglijke activiteiten en seminars voor kleur, geur en smaakbeleving.

In de optiek van de Rabobank is sponsoring meer dan geld verschaffen in ruil voor naamsbekendheid. De Rabobank ziet sponsoring vooral als een partnership, dat beide partijen tot voordeel moet strekken. Landelijk sponsort de Rabobank drie grote sporten: wielrennen, hockey en paardensport. Verder werkt de Rabobank al vele jaren samen met de Stichting Museum Jaarkaart. Vanaf januari 2003 staat een vijfjarig partnership met het Van Gogh Museum in Amsterdam op het programma. Meer informatie omtrent het sponsorbeleid van de Rabobank is terug te vinden op www.rabobank.nl