INFLUENCE COMMUNICATIONS

Hoofdrol voor de fiets Nat Congres Mobiliteit Management

Persbericht

Donderdag 21 november Zutphen, Hanzehof:
Nationale Fiets Groep introduceert Trappers.

Hoofdrol voor de fiets tijdens Landelijk Congres Mobiliteit Management,

Het is druk op de weg.Mobiliteit en bereikbaarheid staan dagelijks op gespannen voet met elkaar.Vaak zelfs op zeer gespannen voet.In steden.
In dorpen.In buurtschappen.Doordat Nederlanders steeds meer gebruik van de auto maken zo langzamerhand in heel ons land.Niet alleen wegen raken voller en voller:het milieu wordt dagelijks zwaar belast, parkeerproblematiek en ergernissen nemen net zo hard toe. Stimuleren van het fietsgebruik is dan ook een logische oplossing. Eerder,1995, heeft de overheid daartoe een belangrijke aanzet gegeven met een aantal aantrekkelijke fiscale regeling voor fietsers.De Nationale Fiets Groep bv bouwt daarop voort met een concept dat gebruikmakend van de nieuwste technologieën fietsgebruik meetbaar maakt en daardoor variabel beloonbaar.

Donderdag 21 november introduceert de Nationale Fiets Groep officieel het nieuwe fietsbeloning Trappers, tijdens een landelijk congres voor de 400 a 500 professionals die actief zijn met vervoer- en mobiliteitsmanagement.

De fiets van een werknemer wordt voorzien van een tag, bij de werkplek wordt een registratie-unit geplaatst. Onderdeel van een systeem dat het mogelijk maakt individueel fietsgebruik voor woon-werkverkeer eenvoudig te registreren, te administreren en centraal te verwerken. Elke registratie levert de werknemer trappers (fietspunten) op, waarmee hij of zij al fietsend een aantrekkelijke beloning opbouwt. Werknemers bepalen zo zelf het voordeel dat zij jaarlijks bij elkaar fietsen.Vaker op de fiets komen betekent immers meer Trappers en dus een grotere beloning. Bovendien bestaat er een koppeling met internet, waardoor de werknemer zijn persoonlijke saldo op elk moment kan opvragen. In de webshop kunnen de trappers aan vele leuke extra s worden besteed. Een extra stimulans voor velen. Fietsgebruik is voortaan immers niet alleen gezond, efficiënt en sociaal verantwoord. Door ook op andere plaatsenregistratie units te installeren, bijvoorbeeld bij stations en winkelcentra, wordt een positieve bijdrage aan ketenmobiliteit verwacht.

De aanpak van de Nationale Fiets Groep voegt er nog een ander belangrijk voordeel aan toe: de kans op een extra bonus of incentive die toeneemt naarmate men meer gebruik maakt van de fiets. Directe groei van het aantal fietskilometers ontstaat wanneer het aantrekkelijke beloningssysteem vast onderdeel wordt van (collectieve) arbeidsovereenkomsten.

Trappers heeft gezonde voordelen voor
alle betrokkenen, we noemen er enkele:

Werknemers:
Betere gezondheid en actieve bijdrage aan het milieu Directe beloning via Trappers
Efficiënter woon-werkverkeer: goedkoper dan auto of O.V.

Werkgevers:
Gezonde werknemers
Rechtvaardige en controleerbare vergoeding voor woon-werkverkeer per fiets
Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden
Goede aanvulling op de bedrijfsmobiliteitenplan Positieve bijdrage aan de maatschappij en milieu

Overheid:
Positieve bijdrage aan gezonder het milieu
Terugdringen files
Variabilisatie in woon-werkverkeer
Individuele en goed toetsbare fietsvergoeding

Mobiliteitsmanagement is het geheel aan maatregelen dat leidt tot optimaal gebruik van onze verkeer- en vervoersvoorzieningen. Dat betekent bijvoorbeeld: gebruik maken van het openbaar vervoer waar mogelijk en nadenken over alternatieven voor het solo-gebruik van de personenauto. Met een bezettingsgraad van gemiddeld 1,2 mensen per auto valt daar nog een wereld te winnen! Andere producten die de mobiliteitsmanager ter beschikking staan, zijn bijvoorbeeld autodelen, vanpooling, verschuiven van werktijden en telewerken. Samenwerking tussen mobiliteits-adviespunten, overheden en bedrijven en instellingen is daarbij essentieel. Dat is dan ook het thema van het Landelijk Congres Vervoermanagement in 2002: Bundeling van krachten.

Einde bericht.

---

---