INFLUENCE COMMUNICATIONS
Hoofdrol voor de fiets Nat Congres Mobiliteit Management
Persbericht
Donderdag 21 november Zutphen, Hanzehof:
Nationale Fiets Groep introduceert Trappers.
Hoofdrol voor de fiets tijdens Landelijk Congres Mobiliteit
Management,
Het is druk op de weg.Mobiliteit en bereikbaarheid staan dagelijks op
gespannen voet met elkaar.Vaak zelfs op zeer gespannen voet.In
steden.
In dorpen.In buurtschappen.Doordat Nederlanders steeds meer gebruik
van de auto maken zo langzamerhand in heel ons land.Niet alleen wegen
raken voller en voller:het milieu wordt dagelijks zwaar belast,
parkeerproblematiek en ergernissen nemen net zo hard toe.
Stimuleren van het fietsgebruik is dan ook een logische oplossing.
Eerder,1995, heeft de overheid daartoe een belangrijke aanzet gegeven
met een aantal aantrekkelijke fiscale regeling voor fietsers.De
Nationale Fiets Groep bv bouwt daarop voort met een concept dat
gebruikmakend van de nieuwste technologieën fietsgebruik meetbaar
maakt en daardoor variabel beloonbaar.
Donderdag 21 november introduceert de Nationale Fiets Groep officieel
het nieuwe fietsbeloning Trappers, tijdens een landelijk congres voor
de 400 a 500 professionals die actief zijn met vervoer- en
mobiliteitsmanagement.
De fiets van een werknemer wordt voorzien van een tag, bij de werkplek
wordt een registratie-unit geplaatst. Onderdeel van een systeem dat
het mogelijk maakt individueel fietsgebruik voor woon-werkverkeer
eenvoudig te registreren, te administreren en centraal te verwerken.
Elke registratie levert de werknemer trappers (fietspunten) op,
waarmee hij of zij al fietsend een aantrekkelijke beloning opbouwt.
Werknemers bepalen zo zelf het voordeel dat zij jaarlijks bij elkaar
fietsen.Vaker op de fiets komen betekent immers meer Trappers en dus
een grotere beloning. Bovendien bestaat er een koppeling met internet,
waardoor de werknemer zijn persoonlijke saldo op elk moment kan
opvragen. In de webshop kunnen de trappers aan vele leuke extra s
worden besteed. Een extra stimulans voor velen. Fietsgebruik is
voortaan immers niet alleen gezond, efficiënt en sociaal verantwoord.
Door ook op andere plaatsenregistratie units te installeren,
bijvoorbeeld bij stations en winkelcentra, wordt een positieve
bijdrage aan ketenmobiliteit verwacht.
De aanpak van de Nationale Fiets Groep voegt er nog een ander
belangrijk voordeel aan toe: de kans op een extra bonus of incentive
die toeneemt naarmate men meer gebruik maakt van de fiets. Directe
groei van het aantal fietskilometers ontstaat wanneer het
aantrekkelijke beloningssysteem vast onderdeel wordt van (collectieve)
arbeidsovereenkomsten.
Trappers heeft gezonde voordelen voor
alle betrokkenen, we noemen er enkele:
Werknemers:
Betere gezondheid en actieve bijdrage aan het milieu
Directe beloning via Trappers
Efficiënter woon-werkverkeer: goedkoper dan auto of O.V.
Werkgevers:
Gezonde werknemers
Rechtvaardige en controleerbare vergoeding voor woon-werkverkeer per
fiets
Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden
Goede aanvulling op de bedrijfsmobiliteitenplan
Positieve bijdrage aan de maatschappij en milieu
Overheid:
Positieve bijdrage aan gezonder het milieu
Terugdringen files
Variabilisatie in woon-werkverkeer
Individuele en goed toetsbare fietsvergoeding
Mobiliteitsmanagement is het geheel aan maatregelen dat leidt tot
optimaal gebruik van onze verkeer- en vervoersvoorzieningen. Dat
betekent bijvoorbeeld: gebruik maken van het openbaar vervoer waar
mogelijk en nadenken over alternatieven voor het solo-gebruik van de
personenauto. Met een bezettingsgraad van gemiddeld 1,2 mensen per
auto valt daar nog een wereld te winnen! Andere producten die de
mobiliteitsmanager ter beschikking staan, zijn bijvoorbeeld autodelen,
vanpooling, verschuiven van werktijden en telewerken.
Samenwerking tussen mobiliteits-adviespunten, overheden en bedrijven
en instellingen is daarbij essentieel. Dat is dan ook het thema van
het Landelijk Congres Vervoermanagement in 2002: Bundeling van
krachten.
Einde bericht.
---
---