Gemeente Delfzijl

Persbericht

26/11/2002
Aanpassing ambtelijke organisatie Delfzijl

INFORMATIE

Met ingang van 1 december werkt de gemeentelijke organisatie volgens een nieuwe structuur. De doelstelling van de aanpassing is een meer klantgerichte organisatie die flexibel inspeelt op de snel opeenvolgende veranderingen in de maatschappij.

De verandering bestaat uit een overgang van sectoren naar alleen afdelingen, aangestuurd door een tweehoofdige directie, en maakt deel uit van het ingezette verbetertraject van de komende jaren. Belangrijkste verschillen met de vorige structuur zijn de kortere lijnen tussen medewerkers en management en de integrale werkwijze. De gemeente streeft met het verbetertraject naar een efficiëntere en effectievere manier van werken, waarbij klantgerichtheid voorop staat. Onderdelen hiervan zijn de invoering van een 'één-loket-functie' waar alle kortdurende dienstverlening naar inwoners en bedrijven wordt afgehandeld, en een digitaal loket op internet.

Afdelingen per 1 december 2002:
· Staf
· Dienstverlening
· Veiligheid
· Onderwijs en Welzijn
· Bouwzaken en Milieu
· Strategische ontwikkeling
· Personeel, organisatie en informatisering
· Economische en Sociale zaken
· Financiën
· Gemeentewerken
· Wijkbeheer
· Realisatie