Ingezonden persbericht

persbericht

Themasessie van het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) op 28 november:

De veranderende consument, privacy en Permission marketing.

Hoe kunnen en mogen we de consument bereiken ?

Iedereen wordt in toenemende mate 'lastig gevallen' met ongevraagde reclame-uitingen en informatie. Met name via email. Hoe ga je hier als marketeer mee om, wat is wijsheid ofwel, wat is effectief? Immers, de positie van de consument is enorm in beweging onder invloed van de digitale mogelijkheden. Welke wettelijke bepalingen moeten de consument in bescherming nemen, wat mag wel en wat mag niet?

Tijdens de themasessie op donderdagavond 28 november zullen alle aspecten rond permission marketing, privacy wetgeving en de veranderende consument aan bod komen.


1. Marketing redesign


Drs. Riens Meijer, momenteel strategisch adviseur, is als voormalig directievoorzitter Radio & TV van Veronica, lid van de Raad van Bestuur van Endemol en oud algemeen directeur en oprichter van WXS/Planet Internet zeer ervaren met het inspelen op de behoeften van de veranderende consument. Hij zal vertellen over hoe bedrijven hun vastlopende marketing kunnen vernieuwen door de combinatie met andere vakgebieden.


2. Wetgeving DM en email marketing


Maarten Reuderink, tot voor kort hoofd juridische zaken en public affiars van de DMSA, zal vertellen over de huidige wet- en regelgeving op het gebied van direct marketing en email marketing.


3. Opt-in concepten permission marketing

Michael Klazema, oprichter van Optinnews.nl en momenteel actief als Client Strategy Director bij Blast Radius is al jaren een veelgevraagd spreker over e-mail marketing. Hij zal in zijn presentatie ingaan op de verschillende opt-in concepten in het kader van permission marketing en de gevolgen en mogelijkheden van spam en spamfilters voor de hedendaagse marketeer beschrijven.


4. Permission marketing Wild Tigers
Jurgen Smit, zelfstandig internet-ondernemer/interim-manager en voormalig Pink Roccade directeur (UK, Canada, Australië, VS) treedt op in samenwerking met Ton Hendrickx, zelfstandig marketing/communicatie-adviseur/interim-manager. Zij zijn de oprichters van Wild Tigers Europe, overgewaaid uit Australië, waar men begonnen is met de ontwikkeling van een e-marketing concept vanuit de ontvanger.

PIM is te gast bij de hoofdsponsor SAS in Huizen, donderdag 28-11-02, van 18:00 - 21:00 uur. Informatie en aanmelden via de PIM-website: www.pimonline.nl.

Met vriendelijke groet,

Drs. (P)eter Verhaagen

Bestuurslid PIM

T. 035-602 67 58

M. 06-54 300 588