LENSINK VAN BERKEL COMM.
Deutsche Post Global Mail wereldwijd nieuw productportfolio
PERSBERICHT
Eenduidig dienstenpakket voor alle internationale bestemmingen
Utrecht, 28 november 2002 - Van Groot-Brittannië tot Duitsland, van
Noord Amerika naar Azië of van Australië naar Mexico: met Deutsche
Post Global Mail kunnen ondernemingen hun postzendingen nu naar ieder
oord ter wereld versturen. Daarbij hebben ze de keuze uit drie
serviceniveaus Priority, Standaard en Economy.
Deutsche Post Global Mail, die tot de marktleiders van internationale
postzendingen behoort, heeft haar productportfolio volgens de actuele
zendbehoefte van internationaal opererende ondernemingen compleet
nieuw ingericht. De onderneming biedt de klanten ten eerste wereldwijd
vier productgroepen voor de vaak specifieke behoeften bij zakelijke
post, reclamemailing, verzenden van persberichten en pakketten.
Met het productportfolio begint voor onze onderneming een nieuw
tijdperkaldus Klaus M. Knappik, voorzitter van het management van
Deutsche Post Global Mail GmbH. Nu zijn wij een wereldwijde speler met
globale verzendoplossingen. Tegen de achtergrond van de toenemende
liberalisering op de briefmarkt verschaft dit ons een enorm
concurrentie voordeel.Tot nu was de onderneming bij haar buitenlandse
zakelijke klanten sterk op de Duitse markt gespecialiseerd en wikkelde
het voor buitenlandse klanten mailacties naar Duitsland af. Met de
nieuwe aanbodsstructuur zijn bestaande aanvulling in bestemmingen en
service niveaus, kan Deutsche Post Global Mail haar klanten nu
wezenlijk meer bieden.
Het nieuwe productpalet bestaat uit de volgende productgroepen:
- Global Mail Business voor de verzending van internationale zakelijke
post zoals documenten, contracten of vertrouwelijke stukken
- Global Mail Direct voor de wereldwijde verzending van mailingen,
catalogi en brochures
- Global Mail Publication voor de mediazendingen zoals vakpublicaties,
publiekstijdschriften en klantenmagazines.
- Global Mail Parcel voor de grenzeloze verzending van proefpakketten
en goederen.
Voor iedere productgroep kan uit drie serviceniveaus worden gekozen:
Priority voor spoedzendingen, Standaard voor concurrerende tarieven
verzending van grote zendingen en Economy als variant voor de
overzeese verzending, tegen lage tarieven.
Het nieuwe productportfolio wordt binnenkort bij klanten in Europa
geïntroduceerd, aansluitend volgt de invoering in Azië en de VS.
Bij de nieuwe samenstelling van de producten staan de door de klant
gestelde eisen en wensen in het middelpunt. Wij weten, hoe
uiteenlopend de wensen bij internationale postverzendingen kunnen
zijn, aldus Knappik. Met de nieuwe productgroepen en hun specifieke
Value-Added- aanbod kunnen wij deze verschillende behoeften afdekken
wij bieden onze klanten flexibele en individueel aanpasbare
mailoplossingen in de hele wereld.Deutsche Post Global Mail biedt alle
producten als wereldwijde totaaloplossingen. Daarbij kan de klant niet
alleen het serviceniveau bepalen, hij kan ook talrijke aanvullende
diensten zoals gegevens- en adresmanagement of Lettershop-diensten
gebruiken.
In het teken van deze One-stop-shopping staat bijvoorbeeld ook de
nieuwe dienst Global Mail Business: Ondernemingen kunnen hun
dagelijkse zakelijke post laten afhalen. Deze meerwaarde voor de klant
wordt mogelijk gemaakt door de samenwerking van Deutsche Post Global
Mail met DHL en andere partners.
In de laatste jaren heeft Deutsche Post Global Mail optimale
basisvoorwaarden geschapen voor de internationale mailverzendingen: de
onderneming beschikt over vestigingen in bijna alle centrale locaties
ter wereld, een effectief wereldomvattend logistiek netwerk, moderne
informatietechnologie en een waterdicht kwaliteitsmanagement. In dit
internationale netwerk garanderen de nieuwe productgroepen en
serviceniveaus de klanten een mailservice van het hoogste niveau.
Daarmee overeenstemmend luidt de nieuwe slogan van Deutsche Post
Global Mail: Deutsche Post Global Mail. Delivering Success.
Worldwide.
Over Deutsche Post Global Mail (Netherlands) B.V.
Deutsche Post Global Mail is leverancier van hoogwaardige en
innovatieve internationale mail-oplossingen over de hele wereld. De
organisatie verleent diensten op het gebied van direct mail
(verzending en advies), press distribution (verzending van
periodieken), corporate mail (corporate communication), en merchandise
distribution.
Het bedrijf is opgericht in 1997 en maakt deel uit van Deutsche Post
World Net. Deutsche Post Global Mail heeft eigen vestigingen in
Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België, Nederland, Frankrijk,
Spanje, Engeland, Australië, Singapore, Hongkong en de Verenigde
Staten. En heeft daarnaast directe verbindingen naar 140 landen. De
Nederlandse vestiging is in 1999 geopend en is gevestigd in
Nieuwegein.
Over Deutsche Post World Net
Het concern Deutsche Post World Net behoort met zijn merken Deutsche
Post, DHL, Danzas en Postbank tot de grootste en meest prestatievolle
logistieke ondernemingen in de wereld. Met meer dan 300.000 werknemers
bereikte het bedrijf in het jaar 2001 een omzet van 33.4 miljard
Euro.
Het concern biedt totaal oplossingen voor nationale en internationale
opdrachtgevers. Daartoe behoren wereldwijde brief-, pakket-, express-
en logistiekservices en een breed palet van financiële diensten.
Deutsche Post World Net is in de herfst van 2000 succesvol in
Duitsland naar de beurs gegaan en het gele aandeel behoort inmiddels
tot één van de dertig belangrijkste Duitse aandelen.
Noot voor redactie,