LENSINK VAN BERKEL COMM.

Deutsche Post Global Mail wereldwijd nieuw productportfolio

PERSBERICHT

Eenduidig dienstenpakket voor alle internationale bestemmingen

Utrecht, 28 november 2002 - Van Groot-Brittannië tot Duitsland, van Noord Amerika naar Azië of van Australië naar Mexico: met Deutsche Post Global Mail kunnen ondernemingen hun postzendingen nu naar ieder oord ter wereld versturen. Daarbij hebben ze de keuze uit drie serviceniveaus Priority, Standaard en Economy.

Deutsche Post Global Mail, die tot de marktleiders van internationale postzendingen behoort, heeft haar productportfolio volgens de actuele zendbehoefte van internationaal opererende ondernemingen compleet nieuw ingericht. De onderneming biedt de klanten ten eerste wereldwijd vier productgroepen voor de vaak specifieke behoeften bij zakelijke post, reclamemailing, verzenden van persberichten en pakketten.

Met het productportfolio begint voor onze onderneming een nieuw tijdperkaldus Klaus M. Knappik, voorzitter van het management van Deutsche Post Global Mail GmbH. Nu zijn wij een wereldwijde speler met globale verzendoplossingen. Tegen de achtergrond van de toenemende liberalisering op de briefmarkt verschaft dit ons een enorm concurrentie voordeel.Tot nu was de onderneming bij haar buitenlandse zakelijke klanten sterk op de Duitse markt gespecialiseerd en wikkelde het voor buitenlandse klanten mailacties naar Duitsland af. Met de nieuwe aanbodsstructuur zijn bestaande aanvulling in bestemmingen en service niveaus, kan Deutsche Post Global Mail haar klanten nu wezenlijk meer bieden.

Het nieuwe productpalet bestaat uit de volgende productgroepen:
- Global Mail Business voor de verzending van internationale zakelijke post zoals documenten, contracten of vertrouwelijke stukken
- Global Mail Direct voor de wereldwijde verzending van mailingen, catalogi en brochures

- Global Mail Publication voor de mediazendingen zoals vakpublicaties, publiekstijdschriften en klantenmagazines.

- Global Mail Parcel voor de grenzeloze verzending van proefpakketten en goederen.

Voor iedere productgroep kan uit drie serviceniveaus worden gekozen: Priority voor spoedzendingen, Standaard voor concurrerende tarieven verzending van grote zendingen en Economy als variant voor de overzeese verzending, tegen lage tarieven.

Het nieuwe productportfolio wordt binnenkort bij klanten in Europa geïntroduceerd, aansluitend volgt de invoering in Azië en de VS. Bij de nieuwe samenstelling van de producten staan de door de klant gestelde eisen en wensen in het middelpunt. Wij weten, hoe uiteenlopend de wensen bij internationale postverzendingen kunnen zijn, aldus Knappik. Met de nieuwe productgroepen en hun specifieke Value-Added- aanbod kunnen wij deze verschillende behoeften afdekken wij bieden onze klanten flexibele en individueel aanpasbare mailoplossingen in de hele wereld.Deutsche Post Global Mail biedt alle producten als wereldwijde totaaloplossingen. Daarbij kan de klant niet alleen het serviceniveau bepalen, hij kan ook talrijke aanvullende diensten zoals gegevens- en adresmanagement of Lettershop-diensten gebruiken.
In het teken van deze One-stop-shopping staat bijvoorbeeld ook de nieuwe dienst Global Mail Business: Ondernemingen kunnen hun dagelijkse zakelijke post laten afhalen. Deze meerwaarde voor de klant wordt mogelijk gemaakt door de samenwerking van Deutsche Post Global Mail met DHL en andere partners.

In de laatste jaren heeft Deutsche Post Global Mail optimale basisvoorwaarden geschapen voor de internationale mailverzendingen: de onderneming beschikt over vestigingen in bijna alle centrale locaties ter wereld, een effectief wereldomvattend logistiek netwerk, moderne informatietechnologie en een waterdicht kwaliteitsmanagement. In dit internationale netwerk garanderen de nieuwe productgroepen en serviceniveaus de klanten een mailservice van het hoogste niveau. Daarmee overeenstemmend luidt de nieuwe slogan van Deutsche Post Global Mail: Deutsche Post Global Mail. Delivering Success. Worldwide.

Over Deutsche Post Global Mail (Netherlands) B.V. Deutsche Post Global Mail is leverancier van hoogwaardige en innovatieve internationale mail-oplossingen over de hele wereld. De organisatie verleent diensten op het gebied van direct mail (verzending en advies), press distribution (verzending van periodieken), corporate mail (corporate communication), en merchandise distribution.
Het bedrijf is opgericht in 1997 en maakt deel uit van Deutsche Post World Net. Deutsche Post Global Mail heeft eigen vestigingen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België, Nederland, Frankrijk, Spanje, Engeland, Australië, Singapore, Hongkong en de Verenigde Staten. En heeft daarnaast directe verbindingen naar 140 landen. De Nederlandse vestiging is in 1999 geopend en is gevestigd in Nieuwegein.

Over Deutsche Post World Net
Het concern Deutsche Post World Net behoort met zijn merken Deutsche Post, DHL, Danzas en Postbank tot de grootste en meest prestatievolle logistieke ondernemingen in de wereld. Met meer dan 300.000 werknemers bereikte het bedrijf in het jaar 2001 een omzet van 33.4 miljard Euro.
Het concern biedt totaal oplossingen voor nationale en internationale opdrachtgevers. Daartoe behoren wereldwijde brief-, pakket-, express- en logistiekservices en een breed palet van financiële diensten. Deutsche Post World Net is in de herfst van 2000 succesvol in Duitsland naar de beurs gegaan en het gele aandeel behoort inmiddels tot één van de dertig belangrijkste Duitse aandelen.

Noot voor redactie,