TNT Post Groep NV

Een digitale kerstkaart fysiek op de deurmat

12 december 2002

Nieuwe manier van kerstkaarten versturen voorziet in behoefte

Het versturen van echte kerstkaarten via internet voorziet in de behoefte van de consument. Dit blijkt uit de eerste cijfers van de kerstkaartenservice van TPG Post. Consumenten kunnen via de internetsite van TPG Post hun persoonlijk gemaakte kerstkaarten fysiek laten bezorgen.

Uit marktonderzoek blijkt dat de consument een 'echte' kerstkaart meer waardeert dan andere vormen van communicatie. TPG Post heeft een service ontwikkeld die het gemak van een e-card combineert met het persoonlijke effect van een 'fysieke' kaart met deze online kerstkaartenservice.

Voorkeur voor eigen foto.
Na de introductie op 26 november had de site al in de eerste twee dagen ruim 14.000 bezoekers. 80% van de consumenten kiest voor het afbeelden van een eigen foto. Met name kinderen en huisdieren worden hierop afgebeeld. Deze kunnen vervolgens thuis geschreven worden of meteen via de site verzonden worden aan familie of vrienden. De adressen kunnen handmatig worden ingegeven of vanuit een eigen bestand van de gebruiker worden geïmporteerd.

Koninklijke TPG Post is onderdeel van TPG dat wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en Koninklijke TPG Post, een breed scala aan post, express en logistieke diensten verleent. TPG heeft ruim 143.000 werknemers in 60 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale omzet van TPG bedroeg in 2001 11,2 miljard. De omzet is gedurende de eerste negen maanden van 2002 met 4,8% gestegen. TPG N.V. is aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd. Of kijk op