Gemeente Maassluis

11-12-2002

Extra commissievergadering over Burgemeesterswijk

Op donderdag 19 december 2002 is er in het Maassluise stadhuis aan de Koningshoek een extra vergadering over de Burgemeesterswijk. Het college informeert tijdens deze vergadering de leden van de raadscommissie voor stads- en milieubeheer en overige belangstellende raadsleden over enkele actuele ontwikkelingen. Aan de orde komen het Inspraakverslag concept-masterplan Burgemeesterswijk, het masterplan en enkele andere stukken over de Burgemeesterswijk. De vergadering wordt gehouden in de Raadzaal en begint om 20.00 uur.

In maart 2002 is er een informatie-avond georganiseerd over de plannen die er zijn voor de herontwikkeling van de Burgemeesterswijk. Onder andere op basis van opmerkingen die tijdens deze avond en daarna zijn gemaakt, is een concept-masterplan Burgemeesterswijk opgesteld door BGSV, Bureau voor Stedebouw. BGSV heeft hierbij samengewerkt met de werkgroep herontwikkeling Burgemeesterswijk, bestaande uit vertegenwoordigers van de gemeente Maassluis, de Woning Stichting Maassluis (WSM) en de Vereniging Bewoners Belangen Maassluis (VBBM). In juni en juli van dit jaar heeft het concept-masterplan gedurende vier weken ter inzage gelegen in het kader van de inspraakprocedure. Alle gemaakte opmerkingen zijn onderzocht en daar waar mogelijk en/of noodzakelijk verwerkt in het masterplan zoals dat er nu ligt. Het gaat bijvoorbeeld om een verbetering van de ontsluiting en bereikbaarheid van het winkelcentrum Westeinde, het zuidelijk deel van de wijk en de brede school en het feit dat de provincie wil dat er meer woningen teruggebouwd gaan worden dan de in het concept-masterplan genoemde 1000.

Naast het inspraakverslag en het masterplan worden de leden van de raadscommissie stads- en milieubeheer door het college geïnformeerd over de voorgestelde fasering van de herontwikkeling van de wijk, de stand van zaken omtrent het onderzoek naar de bodem, de aanvraag voor subsidie in het kader van de ISV-regeling, de planning voor de 1e paal (oktober 2003) en het beheerplan voor de wijk.

Spreekrecht en stukken
Ook bij deze extra commissievergadering kunnen burgers gebruik maken van het inspreekrecht. Over onderwerpen die op de agenda van de vergadering staan kan worden ingesproken. Insprekers dienen bij het begin van de vergadering aanwezig te zijn en zich te melden bij de voorzitter van de commissie stads- en milieubeheer, de heer P.E.H. Kromdijk. De stukken waarover tijdens deze commissievergadering zal worden gesproken, zijn voor belangstellenden in te zien in de speciale commissiemap in het informatiecentrum in de hal van het stadhuis. Het stadhuis is hiervoor geopend van maandag t/m donderdag van 8.00 tot 17.00 uur en van 19.00 tot 21.00 uur, op vrijdag van 8.00 tot 16.00 uur. Op vrijdagavond en zaterdag ligt deze commissiemap ter inzage in de openbare bibliotheek aan de Uiverlaan.