Ingezonden persbericht

Persbericht

19 december 2002

Wereldwijde marktinformatie-organisatie kiest voor salesforce.com's online CRM-oplossing

~ snel inzicht in de effectiviteit van sales- en marketingactiviteiten ~

Salesforce.com, marktleider in online CRM, heeft aangekondigd dat The NPD Group, een toonaangevende marktinformatie-organisatie, voor salesforce.com heeft gekozen.

NPD is overgestapt van de client/server marketingsoftware van SalesLogix, een dochteronderneming van The Sage Group plc (London: SGE.L), naar salesforce.com's intuïtieve en goedkopere CRM-applicatie. NPD heeft hierdoor een volledig overzicht van haar meer dan 1.300 klanten gekregen. De medewerkers van NPD kunnen nu ook online toegang krijgen tot deze informatie waar ook ter wereld. Het bedrijf heeft nu op een eenvoudige manier inzicht in haar wereldwijde klantgerelateerde activiteiten. Dit verbetert de samenwerking en stelt NPD in staat meer tijd te besteden aan de verkoop zonder zich zorgen te maken over onderhoudskosten en synchronisatieproblemen die samenhingen met het oude systeem.

"NPD had een systeem nodig waarmee verkoop- en marketingactiviteiten binnen negen van onze verticale business units konden worden opgespoord," zei Tom Stigler, corporate vice-president of sales bij NPD, waarmee hij uitlegt waarom NPD er voor heeft gekozen om salesforce.com te implementeren. "We hebben naar verschillende online client/server-oplossingen gekeken. Salesforce.com kwam hier als beste uit naar voren, omdat het uitstekende verkoop- en marketingautomatiseringsmogelijkheden combineert met ASP-voordelen, zoals lage kosten, een snelle implementatie en eenvoudige trainingsessies voor al onze kantoren wereldwijd."

Met salesforce.com was NPD in staat om negen verschillende client/server- systemen en honderden losse bestanden en spreadsheets samen te voegen in één enkele online opslagplaats van klantgegevens. Met een webbrowser of een apparaat met internetmogelijkheden kan men waar ook ter wereld toegang krijgen tot deze klantgegevens. De kantoren van NPD kunnen nu zowel op een eenvoudige manier informatie over belangrijke accounts uitwisselen als activiteiten monitoren om middelen te kunnen toewijzen en trends te kunnen identificeren. Doordat NPD nu geen onderhouds-, trainings- en ondersteuningskosten meer maakt, heeft het bedrijf al aanzienlijke kostenbesparingen gerealiseerd. NPD heeft ook al geprofiteerd van een verhoogde productiviteit en een verbeterde efficiency.

"NPD gaat de uitdaging aan om meerdere divisies en wereldwijde kantoren te gaan coördineren om zowel een gemeenschappelijke aanpak aan haar bestaande Fortune 500-klanten en toonaangevende retail- partners te presenteren, als zo effectief mogelijk samen te werken op verschillende geografische- en organisatieniveau's om nieuwe klanten binnen te halen," zei Marc Benioff, CEO en voorzitter van salesforce.com. "Dit is een klassiek zakelijk probleem dat salesforce.com's online CRM-oplossing elke dag voor duizenden klanten oplost."

Volgens veel analistenorganisaties voldoet veel CRM-software, zoals van Siebel (NASDAQ:SEBL), PeopleSoft (NASDAQ: PSFT) en SAP (NYSE:SAP) in meer dan de helft van de gevallen niet aan de verwachtingen. Chuck Phillips van Morgan Stanley schatte in Optimize Magazine (April 2002) dat de laatste twee jaar voor 130 miljard dollar technologie is aangeschaft die niet is geïmplementeerd en dat 40% van alle gekochte bedrijfssoftware nooit is geïnstalleerd.

Bovendien zijn steeds meer bedrijven overgestapt op salesforce.com omdat ze gefrustreerd raakten over de hoge kosten, complexe producten en lange, niet-succesvolle implementaties van client/server-software. Salesforce.com heeft meer dan 5.400 klanten voor haar online CRM-oplossing, waaronder belangrijke internationale spelers als Le Méridien, Autodesk en USA Today. Salesforce.com biedt haar CRM-oplossing aan als een online informatietool via een webservices-infrastructuur. Vorig jaar heeft salesforce.com meer CRM-klanten aan haar klantenbestand toegevoegd dan Siebel, PeopleSoft, Oracle en SAP bij elkaar.

(531 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over NPD Group
De NPD Group, Inc. (NPD) is een wereldwijde marktinformatie-organisatie die produktbewegingen en het consumentengedrag in verschillende markten in de gaten houdt, zoals automotive producten, consumentenelektronica cosmetica en parfum, eten, catering, schoeisel, huishoudelijke artikelen, informatietechnologie, interactieve entertainment, speelgoed en muziek. NPD's klanten, voornamelijk in de Fortune 500, gebruiken deze informatie om kansen te traceren, hun 'channel' relaties te versterken en hun prestaties in de markt te vergelijken. Vanaf 1967 heeft NPD 'verschillende industry-firsts' geïntroduceerd en heeft onlangs ook informatie uit consumentenpanels en 'point-of-sale' tracking gecombineerd in haar 'the NPD Worlds' dienst. Het bedrijf heeft kantoren en afdelingen in 60 landen. Voor meer informatie over de NPD Group kunt u een bezoek brengen aan http://www.npd.com

Over salesforce.com
Salesforce.com heeft momenteel meer dan 5.400 klanten voor haar online CRM-oplossing, waaronder belangrijke internationale spelers als Le Méridien, Autodesk en Daiwa Securities SMBC Europe. Salesforce.com biedt haar CRM-oplossing aan als een online informatietool via een webservices infrastructuur. Vorig jaar heeft salesforce.com meer CRM-klanten aan haar klantenbestand toegevoegd dan Siebel, PeopleSoft, Oracle en SAP bij elkaar.

De salesforce.com productserie - Professional Edition, Enterprise Edition, Team Edition, Offline Edition en Wireless Edition - geeft bedrijven een volledig overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesk toepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, de Deploy Award van InfoWorld, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year.

Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Salesforce.com's wereldwijde klantenbestand omvat onder andere Dow Jones Newswires, Fujitsu, Le Méridien Hotel Group, Corel Quantum Peripherals en Siemens. Klanten in de Benelux zijn onder andere Sigma Coatings en FleetSynergy

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Kim van Bokhoven bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/yvonnev@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +353 1 272 3517Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com