TNT Post Groep NV

Koninklijke TPG Post hoofdsponsor van Koninklijk Theater Carré

20 december 2002

Koninklijke TPG Post is voor de komende vier jaar hoofdsponsor van het Koninklijk Theater Carré. TPG Post geeft Carré hiermee een grotere waarborg om ook in de toekomst zijn programmering op een optimale manier aan het publiek te kunnen blijven aanbieden. Het biedt TPG post een uniek podium voor relatiemanagement. In een theater dat uniek is vanwege zijn verleden, maar ook vanwege zijn visie op de toekomst.

Carré is een mooi theater op een prachtige locatie in hartje Amsterdam met nationale en internationale theatervoorstellingen. Bovendien zijn er opvallende overeenkomsten tussen TPG Post en Carré. Beide koninklijke bedrijven hebben een rijke historie, zijn uitgegroeid tot een wezenlijk onderdeel van de Nederlandse samenleving en staan voor een nieuwe fase in hun bestaan. Vernieuwing is hierbij het sleutelwoord, zowel voor TPG Post als voor Carré. Niet voor niets hanteert TPG Post de slogan 'De wereld verandert. Post ook'. Achter deze slogan, die in alle zakelijke campagnes terugkomt, staat een vooraanstaand bedrijf dat op een innovatieve manier omgaat met zijn positie op de fysieke-, elektronische- en hybride communicatiemarkt.

Harry Koorstra, Voorzitter directie Koninklijke TPG Post BV: "TPG Post heeft het besluit tot sponsoring genomen vanuit zakelijke en marketingstrategische overwegingen. Wij bevinden ons in een continue veranderende en steeds competitieve markt. Het opbouwen van goodwill wordt een steeds belangrijker aspect van het zaken doen en relatiebeheer speelt hierbij een belangrijke rol. Het partnership met Carré sluit perfect aan bij die behoefte".

Hein Jens, Directeur Koninklijk Theater Carré: "We zijn er trots op dat Koninklijke TPG Post deze stap heeft gezet. Het stelt ons als Carré in staat om ook in de toekomst ons publiek een optimale programmering te kunnen blijven garanderen. Zowel bij ons als bij TPG Post gaan traditie en vernieuwing hand in hand en die gedachte dragen wij nu gezamenlijk uit in onze nieuwe samenwerking waar we samen veel van verwachten".

Naast de mogelijkheden voor het invullen van relatiemanagement en interne motivatieprogramma's kan TPG Post ook rondleidingen geven en samen met Carré een serie voorstellingen produceren, exclusief vernoemd naar TPG Post. Dit staat helemaal los van de programmering zoals die door de directie van Carré wordt ingevuld, want TPG Post mengt zich op geen enkele wijze in de programmering. In de communicatie, zowel binnen als buiten het theatergebouw, zal TPG Post zich op een duidelijke, kwalitatieve en gedoseerde wijze als hoofdsponsor laten zien.

Koninklijk Theater Carré is in 100% eigendom van de gemeente Amsterdam, met de opdracht het volledige jaar voor een breed publiek zeer divers te programmeren. Het theater is met gemiddeld 360 voorstellingen en 425.000 bezoekers, 365 dagen per jaar geopend. Heeft circa 110 medewerkers en realiseert een jaaromzet van circa 17 miljoen.

Koninklijke TPG Post BV is onderdeel van TPG dat wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en Koninklijke TPG Post BV, een breed scala aan post, express en logistieke diensten verleent. TPG heeft meer dan 141.000 werknemers in 59 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale omzet van TPG bedroeg in 2001 11,2 miljard, en is in de eerste 9 maanden van 2002 met 4,8 % gestegen. TPG N.V. is aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.