AutoRai

23-12-2002

Ultra-exclusieve Ferrari Enzo één van de grote attracties op AutoRAI

Weinig andere merken hebben wereldwijd zon reputatie als Ferrari. De acht- en twaalfcilinder sportwagens uit Italië, het schier onoverwinnelijke Formule 1-team met kopman Michael Schumacher, de roemrijke historie: alles draagt bij aan een ware mythe. De naam Ferrari staat voor exclusiviteit, begerenswaardigheid, topprestaties, opwindend design, geavanceerde techniek en succes, zowel van de fabrikant als van de mensen die een Ferrari rijden. De stand van Ferrari Import Kroymans op de Amsterdam AutoRAI 2003 sluit aan bij al deze aspecten.
De Nederlandse Ferrari-organisatie blijft uitstekende verkoopresultaten boeken en de aanwezigheid op de AutoRAI zal zonder twijfel velen stof tot dromen geven en anderen wellicht in staat stellen ter plaatse zon droom werkelijkheid te laten worden. Bij één van de gepresenteerde autos zal dat helaas niet kunnen. De sensationele Enzo Ferrari, het chef doeuvre van de fabriek als opvolger van modellen als de 288 GTO, F40 en F50, is immers wereldwijd uitverkocht en de belangstelling maakte het zelfs noodzakelijk de oorspronkelijke geplande productie van 349 exemplaren wat te verhogen. Voor de gepresenteerde 360 Modena, 360 Spider, 575M Maranello en 456M GT zal echter graag een verkooporder worden ondertekend. Geen enkele autoliefhebber zal dus, mág zelfs stand 11.008 in de Hollandhal overslaan. Er zullen naar verwachting weer permanent drommen mensen staan.

Honderdduizenden mensen zullen tijdens de publieksdagen van de AutoRAI in de Hollandhal een glimp willen opvangen van de bolides uit Maranello. Immers, Ferrari staat als geen ander merk voor passie voor autos. En waar anders krijg je de gelegenheid om de unieke, exclusieve Enzo in werkelijkheid te zien? De 660 pk sterke twaalfcilinder carbonfiber bolide prikkelt als geen ander de fantasie. Hoe zou t voelen om hierin in 3,65 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u te accelereren en in slechts 9,5 sec op 200 km/u te zitten? Zou dat overeenkomen met wat Michael Schumacher en Rubens Barrichello in hún bolides ervaren? De wetenschap dat de auto wereldwijd meteen na zijn introductie tot zoveel bestellingen leidde dat zelfs aan heel goede klanten nee moest worden verkocht, versterkt de mythische aantrekkingskracht. En fluisterend wordt de consumentenadviesprijs (voor de Nederlandse markt) genoemd: 909.770,- Gelukkig zijn de andere modellen meer bereikbaar.