23-12-2002
Ultra-exclusieve Ferrari Enzo één van de grote attracties op AutoRAI
Weinig andere merken hebben wereldwijd zon reputatie als Ferrari. De
acht- en twaalfcilinder sportwagens uit Italië, het schier
onoverwinnelijke Formule 1-team met kopman Michael Schumacher, de
roemrijke historie: alles draagt bij aan een ware mythe. De naam
Ferrari staat voor exclusiviteit, begerenswaardigheid, topprestaties,
opwindend design, geavanceerde techniek en succes, zowel van de
fabrikant als van de mensen die een Ferrari rijden. De stand van
Ferrari Import Kroymans op de Amsterdam AutoRAI 2003 sluit aan bij al
deze aspecten.
De Nederlandse Ferrari-organisatie blijft uitstekende
verkoopresultaten boeken en de aanwezigheid op de AutoRAI zal zonder
twijfel velen stof tot dromen geven en anderen wellicht in staat
stellen ter plaatse zon droom werkelijkheid te laten worden. Bij één
van de gepresenteerde autos zal dat helaas niet kunnen. De
sensationele Enzo Ferrari, het chef doeuvre van de fabriek als
opvolger van modellen als de 288 GTO, F40 en F50, is immers wereldwijd
uitverkocht en de belangstelling maakte het zelfs noodzakelijk de
oorspronkelijke geplande productie van 349 exemplaren wat te verhogen.
Voor de gepresenteerde 360 Modena, 360 Spider, 575M Maranello en 456M
GT zal echter graag een verkooporder worden ondertekend. Geen enkele
autoliefhebber zal dus, mág zelfs stand 11.008 in de Hollandhal
overslaan. Er zullen naar verwachting weer permanent drommen mensen
staan.
Honderdduizenden mensen zullen tijdens de publieksdagen van de AutoRAI
in de Hollandhal een glimp willen opvangen van de bolides uit
Maranello. Immers, Ferrari staat als geen ander merk voor passie voor
autos. En waar anders krijg je de gelegenheid om de unieke, exclusieve
Enzo in werkelijkheid te zien? De 660 pk sterke twaalfcilinder
carbonfiber bolide prikkelt als geen ander de fantasie. Hoe zou t
voelen om hierin in 3,65 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u te
accelereren en in slechts 9,5 sec op 200 km/u te zitten? Zou dat
overeenkomen met wat Michael Schumacher en Rubens Barrichello in hún
bolides ervaren? De wetenschap dat de auto wereldwijd meteen na zijn
introductie tot zoveel bestellingen leidde dat zelfs aan heel goede
klanten nee moest worden verkocht, versterkt de mythische
aantrekkingskracht. En fluisterend wordt de consumentenadviesprijs
(voor de Nederlandse markt) genoemd: 909.770,- Gelukkig zijn de andere
modellen meer bereikbaar.