'Bel & Win' spel met James Bond in de hoofdrol
Vianen, 6 januari 2003 - James Bond bestaat 40 jaar en dat is voor
Kodak aanleiding de geheim agent te laten figureren in een speciale
promotieactie die loopt tot 1 februari 2003. Het betreft een 'Bel & Win'
spel voor consumenten die een 'Kodak 3 pak' kopen (drie fotorolletjes).
Zij ontvangen een formulier met een telefoonnummer dat zij kunnen bellen
om het spel te spelen (0,50 euro per minuut). Tijdens het spel krijgen
zij enkele vragen voorgelegd. De hoofdprijs is een weekend naar IJsland
voor twee personen. De andere prijzen zijn Swatch-horloges uit de James
Bond-collectie en een aantal APS camera's van Kodak.
Over Kodak
Kodak is toonaangevend op het gebied van producten en diensten waarmee
mensen beelden kunnen uitwisselen, verbeteren, bewaren, afdrukken en
ervan kunnen genieten, als informatie, als entertainment of als
aandenken. Het bedrijf is een belangrijke speler op het gebied van
infoimaging, een industrietak met een omvang van $225 miljard. De
infoimaging-markt bestaat uit apparatuur (digitale camera's, inkjet
printers, en personal digital assistants), infrastructuur (online
netwerken en afleversystemen voor beelden), en diensten & media (film,
papier en software waarmee mensen beelden kunnen bekijken, analyseren en
afdrukken).
Het bedrijf, met vorig jaar een omzet van $14 miljard, is georganiseerd
in vijf belangrijke onderdelen: Photography: digitale en traditionele
producten en diensten voor professionals en consumenten; Commercial
Imaging, producten en diensten voor het registreren, opslaan en
weergeven van beelden voor bedrijven en overheden; Components, platte
beeldschermen, optische producten en sensoren voor original equipment
manufacturers; Health, traditionele en digitale producten en diensten
voor registratie en weergaven van beelden ten behoeve van de
gezondheidszorg; Entertainment, film, post-productiediensten en digitale
bioscoopsystemen voor de filmindustrie.