Promotieactie Kodak met reis naar IJsland als hoofdprijs

'Bel & Win' spel met James Bond in de hoofdrol

Vianen, 6 januari 2003 - James Bond bestaat 40 jaar en dat is voor Kodak aanleiding de geheim agent te laten figureren in een speciale promotieactie die loopt tot 1 februari 2003. Het betreft een 'Bel & Win' spel voor consumenten die een 'Kodak 3 pak' kopen (drie fotorolletjes). Zij ontvangen een formulier met een telefoonnummer dat zij kunnen bellen om het spel te spelen (0,50 euro per minuut). Tijdens het spel krijgen zij enkele vragen voorgelegd. De hoofdprijs is een weekend naar IJsland voor twee personen. De andere prijzen zijn Swatch-horloges uit de James Bond-collectie en een aantal APS camera's van Kodak.

Over Kodak
Kodak is toonaangevend op het gebied van producten en diensten waarmee mensen beelden kunnen uitwisselen, verbeteren, bewaren, afdrukken en ervan kunnen genieten, als informatie, als entertainment of als aandenken. Het bedrijf is een belangrijke speler op het gebied van infoimaging, een industrietak met een omvang van $225 miljard. De infoimaging-markt bestaat uit apparatuur (digitale camera's, inkjet printers, en personal digital assistants), infrastructuur (online netwerken en afleversystemen voor beelden), en diensten & media (film, papier en software waarmee mensen beelden kunnen bekijken, analyseren en afdrukken).

Het bedrijf, met vorig jaar een omzet van $14 miljard, is georganiseerd in vijf belangrijke onderdelen: Photography: digitale en traditionele producten en diensten voor professionals en consumenten; Commercial Imaging, producten en diensten voor het registreren, opslaan en weergeven van beelden voor bedrijven en overheden; Components, platte beeldschermen, optische producten en sensoren voor original equipment manufacturers; Health, traditionele en digitale producten en diensten voor registratie en weergaven van beelden ten behoeve van de gezondheidszorg; Entertainment, film, post-productiediensten en digitale bioscoopsystemen voor de filmindustrie.