Persbericht 6 januari 2003
Horeca start imagocampagne
WOERDEN - 6 januari 2003 - Koninklijk Horeca Nederland geeft vandaag
in Amsterdam het startsein voor een imagocampagne voor de horeca.
Onder het thema "de horeca, gastheer van de samenleving" worden
activiteiten uitgevoerd die het imago van de De Horeca, gastheer van
de samenleving horeca een positieve impuls moeten geven.
Tijdens de nieuwjaarsreceptie van Koninklijk Horeca Nederland
verrichte voorzitter Jan Geenemans de openingshandeling door het logo
van het thema van de campagne te onthullen.
Tweesporig beleid imagocampagne
De campagne is gericht op zowel consumenten als ondernemers en heeft
tot doel de beeldvorming van de horeca op positieve wijze te
beïnvloeden. De negatieve nieuwsfeiten waarmee de horeca in 2002 is
geconfronteerd zijn volgens Jan Geenemans weliswaar niet
representatief, maar dreigen zonder tegengas een eigen leven te gaan
leiden. En dat wil Koninklijk Horeca Nederland voorkomen. "Wat wij
graag willen is de beeldvorming aanvullen met positieve
bedrijfstaksignalen. De horeca heeft een overvloed aan positieve
elementen en die willen we meer benadrukken. Kortom, horecatrots
uitstralen!", aldus Jan Geenemans.
Gastheerschap uitstralen
De activiteiten die worden uitgevoerd zijn verschillend van karakter:
o.a. meer positieve redactionele horeca-items gericht op de consument,
postercampagnes in horecabedrijven, meer inhaken op reeds bestaande
festiviteiten en evenementen, maar vooral gastheerschap uitstralen.
Jan Geenemans: "Het is goed toeven in de horeca, gezellig, trendy en
zeker veilig. De gasten worden in de watten gelegd waarbij
gastheerschap en kwaliteit hoog in het vaandel staan."
Noot voor de redactie -