Koninklijk Horeca Nederland

Persbericht 6 januari 2003

Horeca start imagocampagne

WOERDEN - 6 januari 2003 - Koninklijk Horeca Nederland geeft vandaag in Amsterdam het startsein voor een imagocampagne voor de horeca. Onder het thema "de horeca, gastheer van de samenleving" worden activiteiten uitgevoerd die het imago van de De Horeca, gastheer van de samenleving horeca een positieve impuls moeten geven.

Tijdens de nieuwjaarsreceptie van Koninklijk Horeca Nederland verrichte voorzitter Jan Geenemans de openingshandeling door het logo van het thema van de campagne te onthullen.

Tweesporig beleid imagocampagne

De campagne is gericht op zowel consumenten als ondernemers en heeft tot doel de beeldvorming van de horeca op positieve wijze te beïnvloeden. De negatieve nieuwsfeiten waarmee de horeca in 2002 is geconfronteerd zijn volgens Jan Geenemans weliswaar niet representatief, maar dreigen zonder tegengas een eigen leven te gaan leiden. En dat wil Koninklijk Horeca Nederland voorkomen. "Wat wij graag willen is de beeldvorming aanvullen met positieve bedrijfstaksignalen. De horeca heeft een overvloed aan positieve elementen en die willen we meer benadrukken. Kortom, horecatrots uitstralen!", aldus Jan Geenemans.

Gastheerschap uitstralen

De activiteiten die worden uitgevoerd zijn verschillend van karakter: o.a. meer positieve redactionele horeca-items gericht op de consument, postercampagnes in horecabedrijven, meer inhaken op reeds bestaande festiviteiten en evenementen, maar vooral gastheerschap uitstralen. Jan Geenemans: "Het is goed toeven in de horeca, gezellig, trendy en zeker veilig. De gasten worden in de watten gelegd waarbij gastheerschap en kwaliteit hoog in het vaandel staan."

Noot voor de redactie -