200 miljoen Kerst- en nieuwjaarskaarten
7 januari 2003
In de kerst- en nieuwjaarsperiode verwerkten de medewerkers van TPG
Post opnieuw maar liefst 200 miljoen Kerst- en nieuwjaarskaarten.
Nederland verstuurde massaal zijn wensen per post. Marktonderzoek
toont aan dat de consument een 'echte' kerstkaart meer waardeert dan
andere vormen van communicatie. Nieuw is de combinatie van fysieke en
digitale post.
Om in te spelen op deze nieuwe ontwikkeling heeft TPG Post een service
ontwikkeld die het gemak van een e-card combineert met het
persoonlijke effect van een 'fysieke kaart'. Speciaal voor kerst werd
deze service een kerstkaartenservice. Consumenten konden via de
internetsite van TPG Post hun persoonlijk gemaakte kerstkaarten fysiek
laten bezorgen. Tienduizenden kaarten werden via de computer besteld
en door de postbode bezorgd.
Kerstcadeautjes
Dit jaar was er voor het eerst een actie in samenwerking met
Multi-Vlaai, welke bijzonder succesvol is verlopen. Bij inlevering van
vijftien of meer gefrankeerde kerstkaarten en een actiekaart kreeg de
consument een kwart vlaai cadeau. In totaal zijn er ruim 3 miljoen
kerstkaarten bij de Multi-Vlaai-vestigingen ingeleverd.
Een ander kerstgeschenk was de populaire Thuisagenda van TPG Post.
Vanwege het grote succes in 2001, 36% gebruikt de agenda elke dag, ook
dit jaar bij aankoop van drie of meer velletjes Decemberzegels. Er
zijn ruim 1 miljoen exemplaren uitgedeeld.
Koninklijke TPG Post is onderdeel van TPG dat wereldwijd, onder de
twee merknamen TNT en Koninklijke TPG Post, een breed scala aan post,
express en logistieke diensten verleent. TPG heeft ruim 143.000
werknemers in 60 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale
omzet van TPG bedroeg in 2001 ¤ 11,2 miljard. De omzet is
gedurende de eerste negen maanden van 2002 met 4,8% gestegen. TPG N.V.
is aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt
genoteerd.