TNT Post Groep NV

200 miljoen Kerst- en nieuwjaarskaarten

7 januari 2003

In de kerst- en nieuwjaarsperiode verwerkten de medewerkers van TPG Post opnieuw maar liefst 200 miljoen Kerst- en nieuwjaarskaarten. Nederland verstuurde massaal zijn wensen per post. Marktonderzoek toont aan dat de consument een 'echte' kerstkaart meer waardeert dan andere vormen van communicatie. Nieuw is de combinatie van fysieke en digitale post.

Om in te spelen op deze nieuwe ontwikkeling heeft TPG Post een service ontwikkeld die het gemak van een e-card combineert met het persoonlijke effect van een 'fysieke kaart'. Speciaal voor kerst werd deze service een kerstkaartenservice. Consumenten konden via de internetsite van TPG Post hun persoonlijk gemaakte kerstkaarten fysiek laten bezorgen. Tienduizenden kaarten werden via de computer besteld en door de postbode bezorgd.

Kerstcadeautjes
Dit jaar was er voor het eerst een actie in samenwerking met Multi-Vlaai, welke bijzonder succesvol is verlopen. Bij inlevering van vijftien of meer gefrankeerde kerstkaarten en een actiekaart kreeg de consument een kwart vlaai cadeau. In totaal zijn er ruim 3 miljoen kerstkaarten bij de Multi-Vlaai-vestigingen ingeleverd.

Een ander kerstgeschenk was de populaire Thuisagenda van TPG Post. Vanwege het grote succes in 2001, 36% gebruikt de agenda elke dag, ook dit jaar bij aankoop van drie of meer velletjes Decemberzegels. Er zijn ruim 1 miljoen exemplaren uitgedeeld.

Koninklijke TPG Post is onderdeel van TPG dat wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en Koninklijke TPG Post, een breed scala aan post, express en logistieke diensten verleent. TPG heeft ruim 143.000 werknemers in 60 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale omzet van TPG bedroeg in 2001 ¤ 11,2 miljard. De omzet is gedurende de eerste negen maanden van 2002 met 4,8% gestegen. TPG N.V. is aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.