Jaarresultaten - 07/01/2003

Van de Velde: Omzet 2002

Van de Velde realiseerde in 2002 een omzet van 91.767.435. Dit is een stijging met 7,7% ten opzichte van 2001. De voorkeur van winkeliers en consumenten voor de producten van Van de Velde is dus ook in het voorbije jaar verder blijven groeien. Van de Velde schrijft dit mooie resultaat toe aan de overtuiging waarmee al haar medewerkers zich, ook in een economisch minder gunstig klimaat, hebben ingezet om het allerhoogste niveau van creativiteit en kwaliteit te blijven realiseren. De omzet evolueerde voor Marie Jo (inclusief Marie Jo LExclusive) met 6%, voor Marie Jo LAventure met 7.5% en voor Prima Donna met 10%. In Noord Amerika bedroeg de stijging 12%. Sinds enkele jaren is het niet vanzelfsprekend om op de Duitse markt positieve resultaten te behalen en zelfs Van de Velde heeft in 2002 een kleine omzetdaling van 1,5% genoteerd. Dit is hoofdzakelijk veroorzaakt door de aarzelende houding van de distributie, die onvoldoende inspeelt op het aanbodgedreven karakter van de markt voor luxeproducten. Nochtans bewijzen de resultaten van de franchisewinkel in Bonn en de, in november geopende, eerste eigen winkel in Lübeck dat er in Duitsland nog een zeer groot groeipotentieel voor het luxesegment bestaat. In 2003 zullen deze initiatieven verder ontwikkeld worden. Top Form werkt op volle capaciteit, omdat de vraag vanuit USA opnieuw is aangetrokken. De resultaten van de groep Van de Velde, inclusief het aandeel in de resultaten van Top Form zullen op 10 maart 2003 worden bekendgemaakt.

Bron: Van de Velde
Provider: Euronext Brussels