Ingezonden persbericht


Kahuna Telecom na bijna vier maanden al 1,7 miljoen euro aan orders

Concept Virtual Telco vult gat in de markt

Amersfoort, 9 januari 2003 Kahuna Telecom, virtual telco en service provider op het gebied van spraak en datacommunicatie, heeft in nog geen vier maanden al voor 1,7 miljoen aan contracten afgesloten. Dit is ver boven prognose.

Dit hadden we niet durven dromen toen we begin september begonnen met Kahuna Telecom. Het marktsentiment zat en zit bepaald niet mee om een nieuwe onderneming te starten. Maar kennelijk zijn bedrijven nu erg gevoelig voor het krijgen van meer toegevoegde waarden tegen lagere kosten dan ze gewend zijn van hun traditionele leveranciers. Dat zegt Rob Fechter, Directeur van Kahuna Telecom.

Kahuna Telecom treedt op als service provider op het gebied van spraak en datacommunicatie (DSL) en richt zich op bedrijven in het middensegment. Deze kunnen hun communicatiemanagement outsourcen bij Kahuna Telecom. Kahuna Telecom treedt op als reseller van diverse leveranciers van telefonie en DSL en levert toegevoegde waardediensten, zoals inkoop, billing, security en beheer. Bedrijven maken zich zorgen over de continuïteit van hun telecombedrijven. Onze klanten hoeven zich niet druk te maken over de keuze van de provider en over de beste prijs-prestatieverhouding op de markt; die sores nemen wij ze uit handen. Bovendien zijn ze goedkoper uit: de volumekortingen die we van de telefoniebedrijven krijgen, geven we door aan onze klanten. Zakelijke datacommunicatie via DSL is sowieso veel goedkoper dan via huurlijnen of inbelverbindingen, zegt Fechter. Kahuna Telecom levert meerwaarde op het gebied van informatievoorziening (factuur online), prepaid communicatie en informatiebeveiliging (managed security).

Over Kahuna

Kahuna ondersteunt organisaties die zaken willen doen via internet. Kahuna Network Solutions ontwikkelt en beheert de snelle, veilige en 100% beschikbare infrastructuur die daarvoor nodig is. Kahuna is in Nederland marktleider op het gebied van managed security. Kahuna Business Solutions helpt organisaties met het managen van hun e-mail- en webself-serviceklantcontacten via het Internet. Kahuna levert een uitgebreide reeks aan eCRM-oplossingen, doorgaans op basis van Kana-producten. Kahuna onderscheidt zich doordat het bedrijf de oplossingen voor de opdrachtgever ook kan beheren (outtasking). De klant koopt dus geen complexe technologie maar toepasbare functionaliteit. Kahuna Telecom beheert de spraak en datacommunicatie voor bedrijven door telefonie en DSL te leveren met toegevoegde waarde.

Opdrachtgevers van Kahuna zijn onder meer Airmiles, @Home, Gemeente Eindhoven, IB-Groep, KPN Callcenters, Ohra en Wehkamp. Kahuna is een puur Nederlands bedrijf met internationale ambities. Kahuna is in 1997 opgericht door Rhett Oudkerk Pool (34). Kahuna heeft ongeveer 35 consultants in dienst. Het bedrijf is gevestigd in Amersfoort.

Ga voor meer informatie naar www.kahuna.nl

Perscontacten

Theo Loth

Loth Content & Consultancy

+31 (0) 653 497 173

theo.loth@loth.nl

Kanuna is winnaar van de ICT Company Award 2002. Informatie over de ICT Awards vindt u op www.ictevent.nl. Kahuna heeft verder de achtste positie bereikt op de Deloitte & Touche Fast100 van snelgroeiende hightech-bedrijven.