InnoConcepts

PERSBERICHT Capelle aan den IJssel, 9 januari 2003

InnoConcepts bouwt verder aan strategie en handhaaft eerder uitgesproken winstverwachting

InnoConcepts heeft een aantal nieuwe stappen gezet ten behoeve van haar verdere strategische positionering en handhaaft haar eerder uitgesproken winstgroeiverwachting uit operationele activiteiten van 30% over 2002. InnoEssentials licenceert een deel van haar consumentenproducten aan haar directeur Middendorp, die tengevolge daarvan terugtreedt uit de directie van InnoConcepts. Dochteronderneming InnoCleaningConcepts acquireert haar grootste concurrent in Engeland en dochter I-Pac Technologies versterkt haar financiële positie.

INNOCONCEPTS VERKOOPT RECHTEN OP DEEL VAN DE CONSUMENTEN-PRODUCTEN AAN DIRECTEUR MIDDENDORP

InnoConcepts en een door de heer O. Middendorp (Directeur InnoConcepts) geleide vennootschap hebben een licentieovereenkomst gesloten met overdracht van de exclusieve internationale rechten van diverse producten uit de InnoEssential range. Dit betreffen met name de producten die verkocht worden via huishoudwinkels en bouwmarkten. De heer Middendorp neemt in dit kader een kleine 10% van het personeelsbestand van InnoConcepts in dienst. De heer Middendorp treedt tengevolge hiervan terug als statutair directeur van InnoConcepts.

De heer Middendorp is een van de initiatiefnemers van InnoConcepts geweest waarbij zijn focus heeft gelegen op Business to Consumer marketing. Het zwaartepunt van InnoConcepts is in de loop der jaren verschoven naar Business to Business/Industry. Via deze "buy out" zal de heer Middendorp zich weer nadrukkelijk op "consumer durables" kunnen toeleggen. InnoConcepts bedankt de heer Middendorp voor zijn bijdrage aan de succesvolle ontwikkeling van InnoConcepts over de afgelopen jaren.

InnoConcepts en de heer Middendorp zullen in de toekomst intensief blijven samenwerken met name voor wat betreft de instroom en licensering van duurzame consumentenproducten.

De overige taken van de heer Middendorp zullen worden waargenomen door de heer P. Pruijssers en de andere leden van het Management Team. De Raad van Commissarissen zal zich in de komende periode beraden omtrent een eventuele aanvulling van het huidige managementteam van InnoConcepts.

InnoConcepts verwacht dat deze samenwerking voor de komende jaren een positieve bijdrage levert aan de winst per aandeel.

INNOCleaningCONCEPTS DOET OVERNAME IN ENGELAND

InnoCleaningConcepts heeft in de UK 100% van de aandelen van Osprey Sales and Marketing uit Brighton (Engeland) verworven. Osprey is een vooraanstaande onderneming op het gebied van ontwikkeling en marketing van lagedruk stoomreinigingstechnologie. Osprey heeft de internationale en exclusieve rechten op een brede range van industriële reinigingsmachines die via een uitgebreid distributie netwerk succesvol in de markt worden gezet. Door de samenvoeging ontstaat een leidende organisatie in deze zeer sterk groeiende internationale markt. Osprey zal naar verwachting in 2003 reeds een bijdrage aan de winst van InnoConcepts leveren. De overname is uit beschikbare middelen gefinancierd.

I-PAC TECHNOLOGIES VERSTERKT FINANCIELE POSITIE

I-Pac Technologies, gespecialiseerd in innovatieve verpakkingsoplossingen, heeft haar vermogenspositie versterkt door middel van het aantrekken van een additionele achtergestelde lening van EUR 3 miljoen alsmede omzetting van een groot deel van haar korte termijn financiering naar middellang bancair krediet. De extra beschikbare middelen worden geïnvesteerd in de uitbreiding van de organisatie gericht op verpakkingsinnovaties.

VERWACHTING 2002
InnoConcepts heeft geen reden om af te wijken van haar eerder uitgesproken verwachting van een stijging van haar nettowinst uit operationele activiteiten van minimaal 30% in 2002.

Profiel InnoConcepts

InnoConcepts is een marketingorganisatie die mondiaal een brug slaat tussen innovaties en de markt. InnoConcepts onderscheidt zich hiermee van financiële partijen, die vaak alleen kapitaal verstrekken, en commerciële partijen, die meestal onvoldoende infrastructuur bezitten om ruimte te geven aan innovaties. De ruime ervaring in de marketing van innovatieve producten en technologieën, de financiële slagkracht alsmede het uitgebreide netwerk geven InnoConcepts een aanzienlijk voordeel bij het realiseren van succesvolle marktintroducties.

InnoConcepts heeft vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Engeland, de Verenigde Staten, Canada en Hong Kong. In Azië heeft zij verder diverse partnerships met lokale partijen. Distributie en licensering van haar producten en technologieën vinden plaats naar meer dan 25 landen.



InnoConcepts