BedrijfsautoRAI

09-01-2003

Nissan introduceert X-TRAIL Van

De Nissan X-TRAIL Van onderscheidt zich in vele opzichten. Hij heeft een dynamisch, stoer uiterlijk. Tegelijk zorgen nieuwe, geavanceerde technieken als het All Mode 4x4 Systeem, een zelfdragende carrosserie en rondom onafhankelijke wielophanging voor een bijzonder verfijnd rijgedrag. Hierdoor is de Nissan X-TRAIL Van zowel op het gebied van vormgeving als van comfort toonaangevend in zijn klasse.

Aan de buitenzijde is de nieuwe X-TRAIL Van te herkennen aan de geblindeerde achterste zijramen. Alleen het raam van het rechter achterportier blijft dankzij het gebruik van een speciaal folie doorzichtig. De bestuurder behoudt hierdoor optimaal zicht op het verkeer rechts van hem.

Deze Van-uitvoering heeft een volledige separatiewand achter de voorstoelen. Deze wand is voorzien van een grote ruit waardoor het zicht naar achteren optimaal blijft. Ondanks de aanwezigheid van de separatiewand blijven de voorstoelen prima verstelbaar. Anders dan bij veel andere bestelautos kunnen de stoelen van de X-TRAIL over de volledige lengte van de sledes naar voren en naar achteren worden geschoven. Ook de rugleuning blijft verstelbaar voor een goede zitpositie.

De constructie van de lage vlakke laadvloer is zo uitgevoerd dat de bestaande opbergvakken beschikbaar blijven. Het reservewiel wordt standaard voorzien van een keurige beschermhoes en kan op de laadvloer worden bevestigd.

Voor de X-TRAIL Van heeft Nissan drie motoren beschikbaar. De eerste is een direct ingespoten 2,2-liter turbodiesel met common-railtechniek. Deze motor levert 114 pk. De 2,0-liter benzinemotor zet daar 140 pk tegenover. De 2,5-liter benzinemotor doet daar nog een schepje bovenop en levert een vermogen van 165 pk.

De Nissan X-TRAIL Van met 2,0-liter benzinemotor is leverbaar vanaf 20.385 euro (excl. BTW). De 2,5-liter benzinemotor heeft een prijskaartje van minimaal 23.351 euro (excl. BTW) en de dieseluitvoering is te koop vanaf 22.608 euro (excl. BTW).