Ingezonden persbericht


Persbericht

13 januari 2003

Innovex kiest voor internet Customer Relationship Managementsysteem van salesforce.com ~ overeenkomst getekend voor eerste groep van 400 gebruikers ~

Innovex, een onderdeel van Quintiles, heeft een contract ondertekend met salesforce.com voor het leveren van een op internet gebaseerd CRM (Customer Relationship Management) systeem. Innovex is een toonaangevende leverancier van commerciële oplossingen en biedt sales- en marketingdiensten die gericht zijn op het versnellen van het succes van farmaceutische-, biotechnische- en medische producten. De overeenkomst is in eerste instantie getekend voor 400 gebruikers in Groot Brittannië.

Innovex had vier CRM-leveranciers geselecteerd, waaronder Siebel, StayinFront en salesforce.com. "We hebben uiteindelijk voor salesforce.com gekozen omdat de flexibiliteit en functionaliteit van de applicatie ons de mogelijkheid geeft onze klanten een oplossing te bieden die uniek is in de markt. Bovendien sprak het bedrijfsmodel van salesforce.com ons het meest aan," zei Richard Purchase, director of service development bij Innovex.

"Vanwege de dynamiek van de farmaceutische branche wilden we geen groot bedrag in softwarelicenties investeren die uiteindelijk wellicht helemaal niet gebruikt worden. Bij salesforce.com betalen we een vast bedrag per gebruiker per maand en kunnen we het systeem zonder problemen stopzetten en weer activeren zonder hiervoor extra te hoeven betalen."

Innovex werkt voor alle top 20 farmaceutische bedrijven ter wereld. Door de salesforce.com applicatie op het internet te gebruiken, kunnen Innovex en de sales teams van haar klanten veilig en snel informatie delen. Hierdoor kunnen de sales- en marketingcampagnes met meer resultaat naadloos geïmplementeerd worden.

"Innovex is één van de meer dan 5.400 klanten wereldwijd die de voordelen van ons bedrijfsmodel inzien als het gaat om return on investment, dankzij lage instapkosten, snelle inzetbaarheid en een 'pay-as-you-go' structuur," zei Fergus Gloster, vice president marketing bij salesforece.com EMEA.

Salesforce.com levert haar CRM-oplossing als een online informatietool via een webservices infrastructuur. Door de applicatie als een internetdienst aan te bieden, zorgt salesforce.com er voor dat men hardware, software, 'hosting' of netwerken niet meer hoeft te kopen, te installeren en te onderhouden.

(323 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com heeft momenteel meer dan 5.400 klanten voor haar online CRM-oplossing, waaronder belangrijke internationale spelers als Le Méridien, Autodesk en Daiwa Securities SMBC Europe. Salesforce.com biedt haar CRM-oplossing aan als een online informatietool via een webservices infrastructuur. Vorig jaar heeft salesforce.com meer CRM-klanten aan haar klantenbestand toegevoegd dan Siebel, PeopleSoft, Oracle en SAP bij elkaar.

De salesforce.com productserie - Professional Edition, Enterprise Edition, Team Edition, Offline Edition en Wireless Edition - geeft bedrijven een volledig overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesk toepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, de Deploy Award van InfoWorld, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year. Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Salesforce.com's wereldwijde klantenbestand omvat onder andere Dow Jones Newswires, Fujitsu, Le Méridien Hotel Group, Corel Quantum Peripherals en Siemens. Klanten in de Benelux zijn onder andere Sigma Coatings en FleetSynergy.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Kim van Bokhoven bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/yvonnev@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +353 1 272 3517Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

Over Innovex
Innovex is een 'service group' van Quintiles Transnational Corp. en heeft ervaring en expertise op het gebied van 'contract salesforces', klinisch onderzoek en verpleegadviesdiensten. Innovex is in Groot Brittannië een toonaangevende leverancier op het gebied van gespecialiseerde commerciële- en klinische diensten binnen de farmaceutische industrie.

In Groot Brittannië heeft Innovex meer dan 50 sales teams opgericht voor verschillende therapeutische gebieden; sinds 1997 zijn meer dan 50 verpleegadviesprogramma's ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd en in de afgelopen vijf jaar zijn achtentwintig 'laatste fase' onderzoeken in gang gezet of afgerond.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Innovex 0044-1628-491727 of kunt u de website www.innovex.co.uk. bezoeken.

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com