ING Groep

Press Release

Amsterdam, 13 januari 2003

ING verlengt sponsoring Koninklijk Concertgebouworkest tot en met 2006

ING Groep heeft bekend gemaakt het sponsorcontract met het Koninklijk Concertgebouworkest (KCO) in Amsterdam met vier jaar te verlengen tot en met 2006. De sponsoring van het KCO door ING heeft tot doel het mogelijk te maken de hoge kwaliteit van het orkest, dat tot de toporkesten in de wereld behoort, te handhaven. De steun van ING wordt door het KCO gebruikt voor het aantrekken van goede gastdirigenten en solisten op de internationale concertpodia.

ING is sinds 1989 sponsor van het KCO. Voor de fusie in 1991 werd dit gedaan onder Postbank en NMB-vlag. Hoge kwaliteit, internationale allure en een rijke traditie zijn kernwaarden van het KCO die ING ook hoog in het vaandel heeft staan. ING Bestuursvoorzitter Ewald Kist maakte de verlenging van het sponsorcontract zaterdag 11 januari bekend tijdens het jaarlijkse ING Nieuwjaarsconcert. Naast het KCO sponsort ING ook Entrée, de Vereniging Jong Publiek. Deze vereniging organiseert kinderconcerten en masterclasses voor jonge musici.

ING beschouwt sponsoring als een instrument waarmee een duurzame relatie met de lokale gemeenschap kan worden opgebouwd. 'Think global, act local' is het hoofdprincipe van het internationale sponsoringbeleid van ING. Alle projecten dienen aan te sluiten bij de merkwaarden en business principles van ING. De sponsorprojecten van ING bestrijken een drietal terreinen: cultuur, natuur en sport.

ING Groep sponsort in Nederland naast het Koninklijk Concertgebouworkest, Natuurmonumenten en de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond. De doelstellingen van het sponsorbeleid van ING Groep zijn in algemene zin het versterken van het imago, het vergroten van de naamsbekendheid en relatiemarketing. Daarbij staat het verstevigen van de band met verschillende klantengroepen centraal.

Persinformatie: Michiel Gosens, 020 541 65 26