Gemeente Almere

Meldingen en klachten over uw wijk via internet

In de wijk Tussen de Vaarten Noord is een proef van start gegaan met het melden van onderhoudszaken of overlast via internet. Met deze nieuwe service wil de gemeente Almere de burgers nog beter van dienst zijn. Zij kunnen nu op elk gewenst moment melding maken van zaken in hun directe leefomgeving. De proefperiode duurt tot en met april 2003, waarna de gemeente beoordeelt of deze service aan alle inwoners van Almere wordt geboden.

Een inwoner van de gemeente Almere kan zijn of haar melding over de directe leefomgeving via diverse wegen aan de gemeente kenbaar maken. Naast de telefoon of een bezoekje aan het stadsdeelkantoor wordt dus nu proefgedraaid met internet. De bewoners van de wijk Tussen de Vaarten Noord zijn inmiddels geïnformeerd over deze nieuwe service en gevraagd om hun medewerking. Met ingang van deze week kunnen zij hun meldingen via internet doorgeven. Na de proefperiode, die tot en met april 2003 duurt, zal bij een positieve evaluatie de nieuwe dienstverlening definitief worden aangeboden aan alle inwoners van de gemeente Almere.

24 X 7 bereikbaar

Bij invoering van de nieuwe service kan een inwoner 24 uur per dag en 7 dagen per week een melding kenbaar maken aan de gemeente. Bijvoorbeeld ten aanzien van een losliggende stoeptegel, een kapotte lantaarnpaal of sociale overlast in de wijk. En wel op een moment dat de bewoner het beste uitkomt en op een wijze die hij zelf het prettigste vindt. Of dit nu persoonlijk, telefonisch of per internet is. De gemeente draagt vervolgens zorg voor een zo snel mogelijke en zorgvuldige afhandeling van de melding.

* Wijkmelding Almere
Samen met haar bewoners en bedrijven zorgt de gemeente Almere ervoor dat de openbare ruimte schoon, verzorgd en veilig is en blijft.