Ingezonden persbericht



- Persbericht -

Martien J. Plasmeijer gecertificeerd door ICMI

Loosdrecht, 15 januari 2003. Instituut Eikenrode heeft vandaag bekend gemaakt dat Martien Plasmeijer, Executive Certified Coach van Instituut Eikenrode en certified associate van Incoming Calls Management Institute (ICMI, gevestigd in Annapolis, USA) gecertificeerd is. Hiermee is Eikenrode binnen Europa de enige die gecertificeerd is om de opleiding Effectief Leiderschap en Strategie te verzorgen.

Instituut Eikenrode is Global Partner van ICMI. Binnen dit kader biedt zij customer contact center management programma's van ICMI aan op de Nederlandse-, Duitse-, Belgische-, Luxemburgse- en Scandinavische markt. Tot voor kort was deelname aan de opleiding Effectief Leiderschap en Strategie (voorheen Effective Strategic Planning genaamd) in Nederland slechts mogelijk onder leiding van 1 van de 3 andere gecertificeerde opleiders welke aan ICMI USA verbonden zijn. Ondanks de zeer positieve ervaringen van de deelnemers, heeft Eikenrode moeten concluderen dat het engelstalige karakter het rendement van deze opleiding voor deelnemers te veel beperkte.

Door de certificering verwacht Instituut Eikenrode de taalbarrière en daarmee de drempel voor de potentiële deelnemers weg te kunnen nemen. "Een bijkomstig voordeel is dat de dagelijkse problematiek binnen de branche beter besproken kan worden met een opleider die de cultuur en de locale trends binnen de landen en markten beter kent", aldus Plasmeijer.

Effectief Leiderschap en Strategie is een tweedaagse opleiding voor (senior) managers en management teams die te maken hebben met de strategische doorvertaling van de Customer Contact Center activiteiten. De opleiding richt zich op het belang van een goed doordachte, tactische en operationele strategie binnen het Customer Contact Center. Het draait hierbij niet "slechts" om het beschikbaar stellen van alle relevante informatie over een relatie. Vooral de mate waarin de klantbeleving in lijn is met de bedrijfspersoonlijkheid, is doorslaggevend voor de invulling van ieder klantcontact. Deelnemers van deze opleiding leren om meer winst te halen uit efficiency factoren om de kwaliteit van de klant- en medewerkerrelaties te versterken.

Op woensdag 5 en donderdag 6 februari 2003 vindt de eerstkomende Nederlandstalige opleiding Effectief Leiderschap en Strategie op het landgoed van Instituut Eikenrode plaats. Voor meer informatie over deze opleiding raadpleeg de website www.eikenrode.com (onder 'opleidingen')

Over Instituut Eikenrode
De basis voor positieve en economische groei is nog steeds: meer en duurzaam rendement uit klant- en medewerkerrelaties. Instituut Eikenrode BV wijdt zich totaal aan dit vraagstuk. Dit doet zij door samen met de organisatieleden van haar opdrachtgevers invulling te geven aan functie gerelateerde verantwoordelijkheden en het daarbij gewenste gedrag. Hierbij ligt de focus van Instituut Eikenrode zowel op relatiekwaliteit naar de individuele medewerker als de relatiekwaliteit per individuele medewerker naar haar klanten. Instituut Eikenrode werkt vanuit haar drie voornaamste kernwaarden naar het gewenste gedrag toe, deze kernwaarden zijn: verantwoordelijk, mensgericht en resultaatgericht. Naast de verzorging van opleidingen, is Eikenrode European partner van SCP. Dit houdt in dat zij Support Centers en individuen certificeerd en de daarbij behorende opleidingen aanbiedt. Het instituut is gevestigd op een fantastisch landgoed in Loosdrecht met een oppervlakte van zo'n 9 ha. grond/ bos. Voor meer informatie raadpleeg de website www.eikenrode.com

Over ICMI
Het Incoming Calls Management Institute (ICMI), in Annapolis, USA, is een onafhankelijke denktank en wereldwijde leverancier van programma´s voor customer contact center management. ICMI verzorgt opleidingen in Noord-Amerika, Europa, het Midden-Oosten, Zuid-Afrika en het Pacifisch gebied. ICMI verzorgt tevens publicaties, zoals de nieuwsbrief Call Center Management Review en het populaire ´hoe kunt u´ boek voor call center managers: ´Call Center Management On Fast Forward´.

ICMI is opgericht om de customer contact center branche te verbeteren. Dit doet zij door het stimuleren van de leidinggevende capaciteiten van medewerkers binnen de branche. In samenwerking met haar Global Partners ontwikkelt en verzorgt zij call center management programma´s.