KONINKLIJKE GROLSCH N.V.

Koninklijke Grolsch N.V.

PERSBERICHT

Enschede, 15 januari 2003

Grolsch winnaar Industributie Trofee 2003

Grolsch is 14 januari 2003 door de Nederlandse supermarktketens gekozen tot de beste fabrikant van 2003. Grolsch is zowel winnaar geworden binnen de categorie dranken, als ook in het totaalklassement van alle categorieën.

De supermarktketens (retailers) hebben maar liefst 90 in het onderzoek betrokken fabrikanten beoordeeld op een drietal criteria: - De kwaliteit van het verkoopteam (account management) - De beslissingsbevoegdheid en slagvaardigheid - De kennis van de retailorganisatie - De kwaliteit van de verkoopondersteuning richting de supermarkten (trade marketing) - De aansluiting van de categorievisie bij het formulebeleid - De ondersteuning van productintroducties - De kwaliteit van de logistieke processen (supply chain management) - Het inzicht in de logistieke processen van de retailer - De leveringsbetrouwbaarheid

De heer Troch, voorzitter raad van bestuur van Koninklijke Grolsch N.V., over de dubbele winst: Natuurlijk weet je dat het met je eigen prestaties dik in orde is, maar met het winnen van de hoofdprijs worden we daarin ook bevestigd. Deze onderscheiding vervult Grolsch met trots en is voor Grolsch een bekroning van het permanente streven naar de hoogste kwaliteit in alle geledingen van de onderneming.

De verkiezing van de beste fabrikant wordt jaarlijks georganiseerd door het gerenommeerde tijdschrift Foodmagazine. In het door Foodmagazine opgezette onderzoek worden de super-marktketens gevraagd hun oordeel te geven over de tien grootste leveranciers in elk van de negen gehanteerde categorieën. Die categorieën variëren van dranken tot diepvries en van non-food tot zuivel.