16 januari 2003 De eindrapportage van het onderzoek 'Effectiveness of
Dutch Air Transport Policy' is beschikbaar.
The Effectiveness of Dutch Air Transport Policy
Datum: 14 januari 2003
Bron: The Brattle Group
Het onderzoek beschrijft de economische gevolgen van het liberale luchtvaartpolitieke beleid van Nederland in het afgelopen decennium.
In dit onderzoek zijn ten eerste op basis van cijferreeksen en regressie-analyses de volume-effecten in kaart gebracht van:
- het Open Skies akkoord van 1992 met de Verenigde Staten, waarbij in het bijzonder is gekeken naar de voordelen van de voorhoedepositie van Nederland in vergelijking tot andere Europese landen, en
- de relatief liberale bilaterale relaties met Kenia, Maleisië en Brazilië in vergelijking tot de veel restrictievere relaties met andere landen op de respectievelijke continenten (Nigeria, India en Argentinië).
Ten tweede is, onder andere op basis van de berekende volume-effecten, een schatting gemaakt van de economische impact in termen van directe werkgelegenheid en consumentensurplus van het Open Skies akkoord tussen Nederland en de Verenigde Staten.
The Efectiveness of Dutch Air Tranport Policy
pagina's : 100
Bestand : 662 (KB)
The Effectiveness of Dutch Air Transport Policy - Executive Summary
pagina's : 8
Bestand : 128 (KB)
Zie het origineel
http://www.luchtvaartbeleid.n...nieuwspagina1.asp
.
15 januari 2003