Hoge waardering van cliënten voor sociale dienst Zevenaar: 7,4
Vorig jaar heeft de gemeente Zevenaar een onderzoek laten uitvoeren naar de tevredenheid van ABW-cliënten (Algemene Bijstandswet). Dit onderzoek is gehouden door Benchmark Werk, Inkomen en Zorg te Den Haag. Uit het onderzoek kwam naar voren dat de cliënten van de sociale dienst in Zevenaar de dienstverlening met een gemiddeld cijfer van 7,4 waarderen. Een hoge score in vergelijking met de landelijke scores.
De cliënten in Zevenaar zijn tevreden over de tijd en aandacht die consulenten aan hen besteden, de voorlichting, de snelheid en efficiëntie van het werk. Ook op het nakomen van afspraken scoort de gemeente Zevenaar beter dan de landelijke vergelijkingsgroep.
Er zijn echter ook enkele punten waarop de gemeente Zevenaar laag
scoort. De snelheid van de klachtafhandeling en de manier waarop de
klacht is behandeld worden laag gewaardeerd. Ook over de uiteindelijk
genomen beslissing naar aanleiding van de klacht, zijn de cliënten
minder tevreden
Als belangrijke aandachts- en verbeterpunten komen zaken naar voren
die te maken hebben met de berekening van de uitkering, de beslissing
en de uitbetaling.
Daarnaast geven cliënten aan dat de voorlichting en
informatieverstrekking beter kunnen. Ook zouden de consulenten beter
moeten luisteren naar de vragen van cliënten. Verder worden de
wisseling van medewerkers en de bejegening door consulenten als
aandachtspunten genoemd.
De medewerkers van de betreffende afdeling nemen de verbeterpunten
zeer serieus. Momenteel werken ze eraan om de verbeterpunten zo goed
mogelijk te realiseren.