Diverse verordeningen onderwijs
Burgemeester en wethouders delen mede, dat de gemeenteraad van
Zwijndrecht in zijn vergadering van 9 januari 2003 heeft vastgesteld:
*
Subsidieverordening Godsdienstonderwijs en Humanistisch vormingsonderwijs
openbare basisscholen gemeente Zwijndrecht 2003
*
Verordening overleg lokaal onderwijsbeleid gemeente Zwijndrecht 2003
*
Verordening cliëntenplatform leerlingenvervoer gemeente Zwijndrecht 2003
De genoemde verordeningen vervangen de huidige uit 2000 en 2001 daterende
regelingen, die in verband met de samenvoeging van de gemeenten
Heerjansdam en Zwijndrecht vervallen. De verordeningen treden in werking
met ingang van zes weken na de datum zoals vermeld op dit blad en werken
terug tot en met 1 januari 2003. De verordeningen zijn opgenomen in het
algemeen verkrijgbare Register van algemeen verbindende voorschriften en
delegatie- en mandaatbesluiten onder de nummers 13.1; 13.6 en 13.8 op 16
januari 2003. Burgemeester en wethouders hebben op 17 december 2002
besloten, dat over de genoemde verordeningen een raadgevend correctief
referendum kan worden gehouden.
De verordening en het genoemde besluit van burgemeester en wethouders
liggen met ingang van heden voor een ieder kosteloos ter inzage in:
*
het Infocentrum van de gemeente, Burgemeester de Bruïnelaan 45. Dit
Infocentrum is geopend van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
*
het Gemeentehuis in Heerjansdam, Dorpsstraat 33, Heerjansdam. Dit
gemeentehuis is geopend van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur.
Een ieder kan op verzoek tegen betaling van de kosten een afschrift krijgen van de verordeningen en het besluit.
Binnen drie weken na de datum zoals vermeld op dit blad kan iedere
kiesgerechtigde, die in de gemeente Zwijndrecht of de kern Heerjansdam
als zodanig is geregistreerd, een verzoek tot het houden van een
gemeentelijk referendum indienen. Dit verzoek moet in persoon worden
ingediend:
*
ter secretarie van de gemeente Zwijndrecht, Afdeling Burgerzaken, Burg.
De Bruïnelaan 45b, Zwijndrecht. Deze afdeling is geopend van maandag t/m
vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur en op afspraak of
*
in het gemeentehuis in Heerjansdam, Dorpsstraat 33, Heerjansdam. Dit
gemeentehuis is geopend van maandag t/m vrijdag van 10.00 - 12.00 uur.
Voor het indienen van het verzoek dient gebruik te worden gemaakt van een formulier, dat door het gemeentebestuur ter beschikking wordt gesteld.
De verzoeker moet het verzoek ondertekenen ten overstaan van een daartoe door de burgemeester aangewezen ambtenaar van de Afdeling Burgerzaken en deze daarbij blijk geven van zijn identiteit.
Tegen het genoemde besluit van burgemeester en wethouders van 17 december
2002 kan een belanghebbende binnen zes dagen na de dag van deze
bekendmaking, te weten 16 januari 2003, beroep instellen bij de Afdeling
bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den
Haag.
Zwijndrecht, 16 januari 2003.