Nieuwe meld- en informatielijn Leidschendam-Voorburg
Persbericht Leidschendam-Voorburg, 16 januari 2003
---
De gemeente Leidschendam-Voorburg is gestart met een nieuwe service:
één centraal telefoonnummer waar de burger met al zijn vragen,
klachten, wensen en opmerkingen terecht kan. Via een keuzemenu kan men
nadere informatie beluisteren over gemeentelijke diensten en
producten, of persoonlijk een medewerker spreken. Voorheen waren er in
Leidschendam en Voorburg zo´n zes verschillende telefoonnummers in
gebruik waar inwoners terecht konden voor eenvoudige zaken als
informatie, meldingen en klachten. Dat aantal is nu teruggebracht tot
één. Voor de inwoner biedt dit duidelijkheid: niet meer de kans lopen
het verkeerde nummer te kiezen, en bovendien een eenvoudig nummer dat
snel en makkelijk is te onthouden. Driehonderd negenduizend is het
nummer van de nieuwe Meld- en informatielijn van de gemeente
Leidschendam-Voorburg.
Meldpunt Openbare Ruimte
Het Meldpunt Openbare Ruimte (voorheen de Servicetelefoon), dat de
gemeente speciaal voor meldingen, vragen en opmerkingen over (het
onderhoud van) de openbare ruimte in het leven heeft geroepen is vanaf
nu ook te bereiken via (070) 3009000, keuzetoets 1. Het oude nummer
van de gemeentelijke servicetelefoon, (070) 32730 62, komt dan ook te
vervallen. Het Meldpunt Openbare Ruimte is op werkdagen tussen 8.00 en
17.00 uur bereikbaar.
Informatie
De Meld- en informatielijn geeft 24 uur per dag informatie over
verschillende gemeenteljke diensten. Het betreft standaardinformatie
over bijvoorbeeld de openingstijden van het Servicecentrum, wat nodig
is voor het aanvragen van een paspoort of rijbewijs, of hoe men moet
handelen bij een verhuizing. Daarnaast kan men tijdens kantooruren
kiezen voor doorverbinding naar het Meldpunt Openbare Ruimte of een
medewerker.
Buiten kantooruren kan men uitsluitend informatie inwinnen door een
keuzemenu af te luisteren.
Keuzemenu
De Meld- en informatielijn kent acht keuzemogelijkheden.
Keuze 1 verbindt door met het Meldpunt Openbare Ruimte. Verder is
informatie te beluisteren over de openingstijden van het
Servicecentrum (keuze 2), over paspoorten (3), identiteitskaarten (4),
rijbewijzen (5), verhuizingen (6) en parkeerontheffingen (7). Keuze 8
verbindt door met een medewerker.
Gemeente Leidschendam-Voorburg 16.01.2003