Ingezonden persbericht


Persbericht

Sportlife integreert sponsoring in commercials
Yeti balling nieuwste Sportlife-sport

(Amsterdam/Oosterhout, 15 januari 2003)

Nederlands grootste kauwgommerk Sportlife sponsort vanaf deze week een revolutionaire 'extreme sport'. Als eerste brengt het kauwgommerk het in Canada ontwikkelde 'Yeti balling' naar Europa. Geheel 2003 zullen de commercials te zien zijn, die Nederland kennis laten maken met Yeti balling. De commercials worden op diverse zenders getoond.

Yeti balling is een zeer extreme, individuele sport die is ontwikkeld door de Canadees Andrew Sheppard. De yeti baller start bovenaan een besneeuwde helling, maakt zich klein en rond en laat zich vervolgens op een speciaal board van de helling afrollen. De eigenschappen van het board en het materiaal van de speciale kleding garanderen het aankleven van sneeuw. Zodoende ontstaat een menselijke sneeuwbal die met steeds groter wordende snelheid naar beneden suist.
De kleding geeft bescherming maar een frontale botsing met bomen of gebouwen, moet vermeden zien te worden. Het is daarom van het allergrootste belang dat de yeti baller het terrein waarop hij zijn sport bedrijft, zorgvuldig vooraf verkent.
In Canada is reeds een toenemend aantal beoefenaren van de sport. Sportlife verwacht dat de populariteit in Europa snel zal groeien. Vooral skiërs en snowboarders zullen zich aangetrokken voelen tot deze nieuwe wintersport. De ervaringen en trainingstechnieken van yeti ballers zijn te vinden op www.yetiball.com .

Hoewel Sportlife geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor eventuele ongevallen die tijdens het yeti ballen kunnen voorkomen, verkoopt het merk de bijpassende outfit. Jeroen Dontje (Brand Manager Sportlife): 'Deze sport heeft een hoog don't try this at home-gehalte. Wij sponsoren de professionals en tonen hun verrichtingen in onze commercials. Sportlife-fans kunnen het gehele jaar ook speciale yeti ball goodies bestellen en aan diverse acties meedoen. Niettemin aanvaarden wij geen enkele aansprakelijkheid! Ook informatiepakketten over deze winterse 'extreme sport' zijn bij Sportlife verkrijgbaar.'

Het uitzendschema van de commercials met daarin de beelden van Canadese yeti ballers vindt u bijgaand.

Sportlife heeft een traditie opgebouwd in de introductie en popularisering van 'extreme sports'. Geïnspireerd door de eigen pay off 'unexpected freshness' heeft het merk vanaf begin jaren '80 een fijne neus ontwikkeld voor beginnende trends. Het verbond haar naam achtereenvolgens aan snowboarding, halfpipe inline skating, BloKart en nu dus aan yeti ballen.

Sportlife is een merk van RBV Leaf en is met een marktaandeel van meer dan 40 % het grootste kauwgommerk van Nederland.