NMBS

16/01/03

WELKOM AAN BOORD VAN DE NIEUWE EUROSTAR:
Opening van The Lounge in Brussel-Zuid, ontworpen door Philippe Starck

Eurostar huldigt vandaag de nieuwe business lounge in in de terminal van Brussel-Zuid. The Lounge, ontworpen door de Franse topdesigner Philippe Starck, vormt het eerste luik van het renovatieproject Welkom aan boord van de Nieuwe Eurostar, programma ter waarde van 56 miljoen euro dat over de komende jaren het geheel van de Eurostar service zal vernieuwen.

The Lounge kan tot 94 reizigers ontvangen, wat een verdubbeling in capaciteit betekent vergeleken met de vorige business lounge. Reizigers kunnen er genieten van een exclusieve, comfortabele en sfeervolle ontspanningsruimte die de karakteristieke stempel van Philippe Starck draagt.

Behalve de functionele elementen zoals de marmeren tafel, de zetels en de hoge stoelen bevat The Lounge ook een reeks excentrieke creaties, zoals de krantenrekken bekleed met ongewone illustraties... De nieuwe business lounge beschikt over internetconnecties en over plasmaschermen die economisch en financieel nieuws verschaffen.

Behalve de business lounge werd er in Brussel-Zuid ook een uitsluitend voor zakenreizigers bestemde check-in voorzien. De check-in tijd werd voor hen eveneens verminderd tot 15 minuten.

In het kader van het programma Welkom aan boord van de Nieuwe Eurostar zullen ook de treininterieurs, de catering aan boord en de uniformen vernieuwd worden. Met een nieuwe stijl en een verhoogd comfort aan boord van eerste en tweede klas rijtuigen zal Eurostar in staat zijn om de reizigers een nog meer unieke reiservaring aan te bieden in een exclusieve omgeving die geschikt is voor werk, ontspanning of rust.

Richard Brown, President van Eurostar Group, in verband met de keuze van Philippe Starck als artistiek directeur: "Het werk van Philippe Starck is gebaseerd op een unieke stijl, zijn creaties zijn tegelijkertijd esthetisch en functioneel. Hij heeft een sterke affiniteit met het internationale karakter van de Eurostar markt. Zelf is hij een frequent reiziger waardoor hij over het vermogen bezit om de uiteenlopende verwachtingen van ons cliënteel in zijn creaties te integreren. Daarbij verliest hij nooit de eenvormigheid van stijl uit het oog, toepasselijk op het geheel van de Eurostar service in België, Frankrijk en Engeland."

"Eurostar wil het gevoel bij de reizigers oproepen dat, wanneer zij in de terminal van Brussel-Zuid aankomen of plaats nemen aan boord van de trein, zij voor de komende uren de drukte van de stad achter zich laten. Zo wordt een reis met Eurostar een unieke ervaring."

Sinds 1994 heeft Eurostar zich gevestigd als marktleider op de routes Brussel-Londen en Parijs-Londen.

Eurostar is niet enkel marktleider ten opzichte van de concurrerende luchtvaartmaatschappijen maar scoort met 7,61 op 10 eveneens hoog qua klanttevredenheid. 96% van de Eurostar reizigers zijn bereid Eurostar aan te bevelen aan een vriend of collega. Ook qua punctualiteit doet Eurostar het beter dan de luchtvaartmaatschappijen met 82% van de treinen die op tijd of binnen het kwartier van het aangekondigde aankomstuur ter bestemming aankomen.

Eurostar tickets zijn te koop op de website www.eurostar.com, op het boekingsnummer 02 528 28 28 en in alle NMBS stations.

© 2002 NMBS