16/01/03
WELKOM AAN BOORD VAN DE NIEUWE EUROSTAR:
Opening van The Lounge in Brussel-Zuid, ontworpen door Philippe Starck
Eurostar huldigt vandaag de nieuwe business lounge in in de terminal
van Brussel-Zuid. The Lounge, ontworpen door de Franse topdesigner
Philippe Starck, vormt het eerste luik van het renovatieproject Welkom
aan boord van de Nieuwe Eurostar, programma ter waarde van 56 miljoen
euro dat over de komende jaren het geheel van de Eurostar service zal
vernieuwen.
The Lounge kan tot 94 reizigers ontvangen, wat een verdubbeling in
capaciteit betekent vergeleken met de vorige business lounge.
Reizigers kunnen er genieten van een exclusieve, comfortabele en
sfeervolle ontspanningsruimte die de karakteristieke stempel van
Philippe Starck draagt.
Behalve de functionele elementen zoals de marmeren tafel, de zetels en
de hoge stoelen bevat The Lounge ook een reeks excentrieke creaties,
zoals de krantenrekken bekleed met ongewone illustraties... De nieuwe
business lounge beschikt over internetconnecties en over
plasmaschermen die economisch en financieel nieuws verschaffen.
Behalve de business lounge werd er in Brussel-Zuid ook een uitsluitend
voor zakenreizigers bestemde check-in voorzien. De check-in tijd werd
voor hen eveneens verminderd tot 15 minuten.
In het kader van het programma Welkom aan boord van de Nieuwe Eurostar
zullen ook de treininterieurs, de catering aan boord en de uniformen
vernieuwd worden. Met een nieuwe stijl en een verhoogd comfort aan
boord van eerste en tweede klas rijtuigen zal Eurostar in staat zijn
om de reizigers een nog meer unieke reiservaring aan te bieden in een
exclusieve omgeving die geschikt is voor werk, ontspanning of rust.
Richard Brown, President van Eurostar Group, in verband met de keuze
van Philippe Starck als artistiek directeur: "Het werk van Philippe
Starck is gebaseerd op een unieke stijl, zijn creaties zijn
tegelijkertijd esthetisch en functioneel. Hij heeft een sterke
affiniteit met het internationale karakter van de Eurostar markt. Zelf
is hij een frequent reiziger waardoor hij over het vermogen bezit om
de uiteenlopende verwachtingen van ons cliënteel in zijn creaties te
integreren. Daarbij verliest hij nooit de eenvormigheid van stijl uit
het oog, toepasselijk op het geheel van de Eurostar service in België,
Frankrijk en Engeland."
"Eurostar wil het gevoel bij de reizigers oproepen dat, wanneer zij in
de terminal van Brussel-Zuid aankomen of plaats nemen aan boord van de
trein, zij voor de komende uren de drukte van de stad achter zich
laten. Zo wordt een reis met Eurostar een unieke ervaring."
Sinds 1994 heeft Eurostar zich gevestigd als marktleider op de routes
Brussel-Londen en Parijs-Londen.
Eurostar is niet enkel marktleider ten opzichte van de concurrerende
luchtvaartmaatschappijen maar scoort met 7,61 op 10 eveneens hoog qua
klanttevredenheid. 96% van de Eurostar reizigers zijn bereid Eurostar
aan te bevelen aan een vriend of collega. Ook qua punctualiteit doet
Eurostar het beter dan de luchtvaartmaatschappijen met 82% van de
treinen die op tijd of binnen het kwartier van het aangekondigde
aankomstuur ter bestemming aankomen.
Eurostar tickets zijn te koop op de website www.eurostar.com, op het
boekingsnummer 02 528 28 28 en in alle NMBS stations.
© 2002 NMBS