TPG sponsort World Press Photo
17 januari 2003
De post, express en logistieke onderneming TPG N.V., heeft vandaag bekend gemaakt dat zij, voor een periode van drie jaar, World Press Photo, hét wereldwijde onafhankelijke platform voor fotojournalistiek, gaat sponsoren. TPG neemt dit initiatief vooral vanuit het perspectief van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ook geeft het de merknaam TPG een extra dimensie waar klanten zich mee kunnen identificeren, hetgeen de reputatie van het bedrijf versterkt.
"TPG kijkt naar de wereld met een blik die verder gaat dan alleen de
zakelijke doelstellingen", aldus Peter Bakker, CEO van TPG. "TPG is
een mensenbedrijf. Wij voelen ons betrokken bij wat er in de wereld
gebeurt. Dit blijkt ook uit het onlangs aangekondigde
samenwerkingsverband met het World Food Programme om te helpen de
honger in de wereld te bestrijden. Om iets te kunnen doen aan de
grotere vraagstukken waar de wereld vandaag voor staat, moeten wij
deze problemen identificeren en de samenleving confronteren met
beelden die het verhaal erachter zichtbaar maken. En daar speelt World
Press Photo een belangrijke rol in."
"Als non-profit organisatie zijn wij afhankelijk van de steun van het
bedrijfsleven", aldus Michiel Munneke, algemeen directeur van World
Press Photo. "Wij kiezen onze partners zorgvuldig en een wereldwijde
organisatie als TPG, met een sterk bewustzijn van maatschappelijke
vraagstukken, past perfect bij ons. Door een hoofdsponsor van World
Press Photo te worden, kiest TPG er niet alleen voor het werk van
professionele persfotografen te ondersteunen, maar ook het commitment
van het bedrijf op het gebied van sociale verantwoordelijkheid te
versterken door het belang van het principe van de persvrijheid te
onderstrepen."
World Press Photo is een onafhankelijke organisatie zonder
winstoogmerk, opgericht in Nederland in 1955. Haar voornaamste
doelstelling is het internationaal promoten en ondersteunen van het
werk van professionele persfotografen. Door de jaren heen is World
Press Photo uitgegroeid tot een platform voor de fotojournalistiek en
de vrije uitwisseling van informatie. Naast het uitgebreide
tentoonstellingstraject, organiseert World Press Photo verscheidene
educatieve projecten. World Press Photo bereikt haar doelstellingen
door van 's werelds grootste en meest prestigieuze jaarlijkse
persfotowedstrijd te organiseren. Met meer dan 40.000 ingezonden
foto's geeft de World Press Photo wedstrijd als het ware een
jaarlijkse stand van zaken van de toestand in de wereld.
TPG N.V. verleent wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en
Koninklijke TPG Post, een breed scala aan post-, express en logistieke
diensten. De onderneming heeft ruim 148.000 medewerkers in 60 landen
en is in meer dan 200 landen actief. De omzet in 2001 bedroeg 11,2
miljard, en is in de eerste negen maanden met 4,8% gestegen. TPG N.V.
is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en
Frankfurt.