Ingezonden persbericht

Omzet NetCentrex groeit met meer dan 30% in 2002

Brussel, 17 januari 2003 - NetCentrex® (www.netcentrex.net), leverancier van oplossingen voor next generation-netwerken en -toepassingen, verwacht voor 2002 een omzetstijging van meer dan 30% in Europa. Daarmee komt het voorlopige omzetcijfer voor 2002 op meer dan 19 miljoen euro.

Ondanks de huidige moeilijke omstandigheden in de telecomsector blijft NetCentrex groeien en verstevigt zij haar positie op de internationale markten met een productgamma dat bestaat uit voice portals, netwerkgebaseerde contact centers, residentiële breedbandtelefonie en communicatiediensten voor bedrijven. NetCentrex breidt haar activiteiten in Europa en Azië verder uit en benadrukt dit met de opening van nieuwe kantoren in die regio's en met het afsluiten van nieuwe partnerships.

Een successtrategie
Krachtige technologieën, expertise op het vlak van omvangrijke implementaties, belangrijke partnerships en een internationale oriëntatie, dat zijn de kwaliteiten die het huidige succes van NetCentrex bepalen. "Zelfs in deze moeilijke periode blijven operators en bedrijven uitkijken naar betrouwbare oplossingen waarmee ze snel nieuwe inkomsten kunnen genereren of hun exploitatiekosten kunnen drukken", zegt Olivier Hersent, algemeen directeur van NetCentrex.

In 2002 versterkte NetCentrex haar positie in vier marktsegmenten:


- Voice portal-oplossingen: Dankzij de ervaring van NetCentrex op het vlak van de integratie van spraakherkenningtechnologie en Voice XML heeft het haar positie op deze, ondertussen volwassen, markt verder verstevigd. Connection, Afone, Banque Directe en Crédit Lyonnais zijn maar enkele van de bedrijven die hun vertrouwen in NetCentrex dit jaar bevestigd hebben.


- Netwerk-contact centers: Op deze markt in volle groei werkt NetCentrex nauw samen met operators om bedrijven met diverse vestigingen oplossingen te bieden voor de eenvoudige en voordelige optimalisatie van hun klantrelaties. Na France Telecom en Prosodie heeft NetCentrex ook nieuwe klanten in Duitsland en Marokko weten te overtuigen.


- Residentiële breedbandtelefonie: NetCentrex biedt service providers een oplossing waarmee ze voice-functionaliteit kunnen toevoegen aan hun hogesnelheidsproducten en zo geavanceerde 'triple play'-diensten (snelle internettoegang, televisiebeelden en telefoon) kunnen opzetten. FastWeb heeft deze oplossing gebruikt in Italië om zijn pakket met voice, video en data te lanceren.


- Communicatiediensten voor bedrijven: VoIP, VPN en Video over IP, gehoste telefoniediensten, behoren allemaal tot de oplossingen die NetCentrex aan een steeds toenemend aantal operators aanbiedt. Enkele voorbeelden hiervan zijn: Comunitel in Spanje, Equant in Frankrijk, InClarity in Engeland, Telecarrier in Panama en zowel Transtelecom als MTU-Intel in Rusland.

Meer aanwezigheid in Europa en Azië
NetCentrex is via de verschillende partnerships vertegenwoordigd op de Aziatische markt. In 2002 opende het bedrijf een nieuw kantoor in Singapore voor directe aanwezigheid in deze markt. Ook in Europa breidde NetCentrex haar aanwezigheid uit met nieuwe regionale kantoren in Engeland en Duitsland.

Tegelijkertijd groeit het partnernetwerk van NetCentrex. De volgende bedrijven garanderen de lokale dienstverlening op het vlak van advies en implementatie van de NetCentrex-oplossingen:

- In Denemarken NetDesign (www.netdesign.dk)

- In Benelux Brickworks (www.brickworks.nl)

- In Polen Solidex (www.solidex.po)

- In Algerije Globalink (www.globalink-dz.com)
- In Chili ITS (www.its.cl)

- In Panama GBM (www.gbm.net)

- In China Suntek (www.suntektech.com)

"Mede door de opening van nieuwe kantoren en de nieuwe partnerovereenkomsten kan NetCentrex blijven groeien. We maken daarbij gebruik van de sterke economische groei in landen als Rusland, China, Denemarken en Polen", besluit Olivier Hersent, algemeen directeur van NetCentrex. "Op dit moment zijn we al in meer dan 22 landen actief, zowel direct als via partnerships. En in 2003 willen we deze weg voortzetten."

NetCentrex (www.netcentrex.net)
NetCentrex biedt network platforms en network based applications die de convergentie van VoIP, PSTN en mobiele netwerken realiseren en voorzien in geavanceerde communicatiediensten voor de Consumer-, Enterprise- en eCRM-markten.

Het productportfolio van NetCentrex bestaat uit een multi-protocol Softswitch en een Media Server Platform (een application development en execution platform) met uiterst complete oplossingen voor Virtual Multimedia Contact Centers, Residentiële IP telephony, VoIP VPN, IP Centrex, 0800/0900 Service Numbers, Voice Portals, VoiceXML. NetCentrex-producten zijn gebaseerd op een innovatieve "Telco-grade" real time gedistribueerde open architectuur voor fouttolerante omgevingen en garanderen een hoge prestatie en lineaire schaalbare oplossing. 's Werelds grootste VoIP-netwerken zijn gerealiseerd met het Network Platform van NetCentrex.

NetCentrex werd in 1998 opgericht en telt vandaag meer dan 150 klanten over de hele wereld (Noord-Amerika en Europa) waaronder Mobistar, Belgacom, France Telecom, Genuity, Equant, Telecom Italia, Telefonica, Tiscali en Voicenet Communications. Onder haar partners op wereldvlak telt NetCentrex onder andere Cisco Systems, Compaq, Hewlett-Packard, Intel en Sonus Networks. In België heeft het bedrijf een partnership gesloten met Belgacom (meer bepaald als OEM) en AltaLine in Leuven. NetCentrex is een privé-onderneming die gefinancierd wordt door de meest vooraanstaande risicokapitaalverstrekkers in Amerika en Europa.



Ingezonden persbericht