Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

MANAGERS KIEZEN HOE WORD IK EEN RAT? TOT MANAGEMENTBOEK VAN 2002

19 januari 2003 - Het boek Hoe word ik een rat? is door Nederlandse directeuren en managers verkozen tot Managementboek van het Jaar 2002. Het managementboek van Joep Schrijvers liet met 41,3 procent van de stemmen de concurrentie ver achter zich. Hoe word ik een rat? gaat over het ondergrondse machtsspel in organisaties. In dit debuut beschrijft Schrijvers hoe managers en medewerkers door konkelen, het uithalen van streken en samenzweren hun doelen kunnen bereiken. De verkiezing Managementboek van het Jaar werd dit jaar voor het eerst georganiseerd door het internetmagazine Managersonline.nl. (www.managersonline.nl).

VIJF GENOMINEERDEN
Voor de verkiezing was een vijftal boeken genomineerd, te weten:


1. Hoe word ik een rat - Joep Schrijvers (41,3 procent)
2. De McKinsey Methode - Ethan Rasiel (23,2 procent)
3. Professionals & acquisitie - Frank Kwakman (11,6 procent)
4. Praktisch competentiemanagement - Margriet Guiver-Freeman (13,8 procent)
5. Coachingskalender 2003 - Marijke Lingsma en Aty Boers (10,1 procent)
Deze top-5 behelst de vijf best verkochte managementboeken op Managersonline.nl, die bovendien zijn uitgekomen in de tweede helft van 2001 of in 2002.

ZINVOL EN TOEPASBAAR VOOR MANAGERS
Van 5 tot en met 19 januari konden abonnees en bezoekers van Managersonline.nl stemmen op hun favoriete managementboek. De verkiezing Managementboek van het Jaar is opgezet als publieksprijs. De verkiezing beoogt een hommage te zijn aan die schrijver of schrijvers wier werk door managers in de praktijk als zinvol en toepasbaar wordt beschouwd.

TITELGEGEVENS
Hoe word ik een rat?, Joep Schrijvers, Scriptum, 2002, ISBN 9055732294452553

(http://www.managementboek.nl/monline/boekeninfo.asp?CODE=9055732294452553)

OVER MANAGERSONLINE.NL
Managersonline.nl is het grootste onafhankelijke internetmagazine voor directeuren en managers. De site bestaat sinds 1999 en trekt maandelijks circa 50.000 bezoekers. 13.000 directeuren en managers zijn geabonneerd op de nieuwsbrieven van de site.


---
Noot voor de redactie (