Gemeente Baarn

Nieuwe Sociale Dienst vanaf 20 januari volledig in bedrijf

15-01-2003

De afdelingen sociale zaken van de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest zijn sinds begin dit jaar gaan samenwerken. Er is nu een nieuwe Sociale Dienst ontstaan die vanaf 20 januari gehuisvest zal zijn in Soest. De nieuwe Sociale Dienst in Soest heeft de naam Sociale Dienst Baarn, Bunschoten, Soest, afgekort: BBS.

De samenwerking is aangegaan om de sociale diensten beter te organiseren. Door de samenwerking is het mogelijk om meer kennis en dienstverlening op één plek samen te brengen, wat voordelen heeft voor cliënten.

Voor cliënten van de afdeling sociale zaken in Baarn blijven veel zaken hetzelfde. De samenwerking heeft geen gevolgen voor de maandelijkse uitkering. Ook kan men het maandelijkse rechtmatigheidsformulier (inkomstenbriefje) blijven inleveren in Baarn. Voor informatie en advies kunnen cliënten telefonisch contact blijven opnemen met hun persoonlijke consulent, ook al werkt deze vanuit Soest. Verder blijven het Zorgloket en het minimabeleid (o.a. declaratiefonds en kwijtschelding) in Baarn.

Werken vanuit Soest
Vanaf 20 januari is de Sociale Dienst BBS volledig in bedrijf. De consulenten zullen vanaf deze datum werken vanuit het gemeentehuis in Soest. Wanneer men een persoonlijk gesprek heeft met een consulent, zal dit vanaf 20 januari in het gemeentehuis van Soest plaatsvinden.

Cliënten van de nieuwe Sociale Dienst BBS kunnen gebruik maken van het telefonisch spreekuur om de medewerkers van de Sociale Dienst te spreken voor een korte vraag of om een afspraak te maken. Het telefonisch spreekuur is op werkdagen, van 9.00 tot 10.00 uur. Het telefoonnummer is (035) 609 34 11.

De Sociale Dienst BBS is geopend op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur.

Contacten en correspondentie lopen via de Sociale Dienst BBS. Het postadres vindt u hieronder.

Bezoekadres: Sociale Dienst BBS, Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest Postadres: Sociale Dienst BBS, Postbus 2000, 3760 CA Soest Telefoonnummer: (035) 609 34 11