Tridion sluit 2002 af met 79 nieuwe klanten

Omzet en winst naar recordhoogte ondanks competitieve markt

Amsterdam, 21 januari 2003 - Tridion, leverancier van enterprise content management software, heeft haar positie als Europees marktleider in 2002 verder versterkt. In totaal zijn in 2002 wereldwijd 117 nieuwe contracten afgesloten, waarvan 79 met nieuwe klanten. Daaronder bevinden zich eveneens een aantal corporate overeenkomsten met prominente multinationals als Unilever, Heineken, ABN Amro en Honda.

De licentie-inkomsten namen toe met 85% ten opzichte van 2001. Deze opbrengsten uit licenties bedragen nu 70% van de totale bedrijfsinkomsten, naast opbrengsten uit Services. De sterk gegroeide omzet heeft geresulteerd in een positief resultaat, waarmee Tridion beter presteert dan de internationale concurrentie die over een breed front te kampen had met teruglopende opbrengsten en rode cijfers. Als particuliere onderneming kiest Tridion ervoor om de exacte omzet en winst niet bekend te maken.

Inmiddels bedient Tridion klanten in 18 landen, waaronder ook de eerste klanten in de Verenigde Staten (Schlumberger), Canada (Alcatel) en het Midden-Oosten (Emirates Airlines en RAK Bank). In het laatste kwartaal van 2002 hebben diverse nationale en internationale organisaties de software van Tridion aangeschaft voor het beheer van hun enterprise content. Voorbeelden daarvan zijn onder andere Renault, TPG, TDC Tele Danmark, Deutsche Telekom, Novem, Rijkswaterstaat, Telenet Vlaanderen, Banksys, BBVA, Nefit en de Gemeente Nijmegen.

Het laatste kwartaal hebben we in totaal 39 nieuwe contracten afgesloten, waarvan 31 met nieuwe klanten. Een zeer sterk kwartaal derhalve en het is dus ook niet zo gek dat Tridion op dit moment wordt erkend als de Europese marktleider, door zowel analisten, investeerders als concurrenten , aldus Jos Dikhoff, CEO van Tridion. We verwachten dit succes in 2003 verder door te kunnen zetten, op basis van dezelfde ingrediënten die dit jaar het verschil uitmaakten: zorgvuldigheid, focus en een technische goed product. Wij blijven investeren in de verdere ontwikkeling van onze enterprise content management-oplossing evenals in onze organisatie zelf. In 2003 zal het aantal medewerkers over heel Europa naar verwachting met ongeveer 20% toenemen tot ruim 200.

Over Tridion
Tridion is een Europese leverancier van geavanceerde software voor enterprise content management. Tridions oplossing, Tridion R5, maakt een geïntegreerde aanpak mogelijk van alle bedrijfsinformatie en content. Content, afkomstig uit verschillende bronnen kan eenvoudig worden beheerd, bewerkt en verder gedistribueerd via uiteenlopende kanalen, van websites tot en met mobiele telefoons, PDA's of drukwerk. In diverse talen en voor verschillende doelgroepen, maar altijd met behoud van de corporate huisstijl. Tridions unieke single sourcing en 'blueprint management' functionaliteit biedt bedrijven een snelle en en hoge return-on-investment op hun complexe content management infrastructuren. Tot de klanten van Tridion behoren multinationals als Akzo Nobel, AXA, Carrefour, Canon Europe, Garnier, Heineken, Honda, ING, KLM, Scania en Unilever. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam; het bedrijf heeft daarnaast kantoren in Barcelona, Brussel, Londen, München, Parijs, Stockholm, Zürich en de VS. Meer informatie kan u vinden op www.tridion.nl.

Voor meer informatie
Tridion
Miranda van der Voort
020-2010500
miranda.vandervoort@tridion.com

Whizpr
Willemijn Vader
0317-410 483
tridion@whizpr.nl